بادبادک

روزمرگی های یک بادبادک تنها

روزمرگی های یک بادبادک تنها

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۲ ثبت شده است

مخاطب شناسی یکی از مهم‌ترین و اساسی‌‌ترین مراحل بازاریابی، خصوصا دیجیتال مارکتینگ است. این مهم است که بدانید برای کدام گروه از افراد جامعه، محصول یا خدمات ارائه می‌کنید و مخاطبی که هدف شما می‌باشد، دقیقا چه چیزی انتظار دارد. همه این‌‌ها تا حد زیادی به داشتن شناخت از مخاطب خود و وجود فاصله میان مخاطب و شما بستگی دارد.

باید بدانید همان اندازه که فروش محصولات با اهمیت است، شناخت مخاطب نیز اهمیت دارد، زیرا شما باید از کسانی که می‌خواهید برایشان محصولات ارائه دهید به خوبی مطلع باشید تا کالایی مطابق خواسته آن‌ها به تولید برسانید.

دکتر مهدی آنت: اگر نسبت به مشتریان خود، شناخت کافی نداشته باشید، ممکن است هزینه‌هایی را بیهوده و برای افرادی که تمایل و نیازی به خرید محصولات شما ندارند صرف کنید. تمام شرکت‌های بزرگ و چندملیتی برای آن که بتوانند سهم قابل توجهی در رقابت داشته باشند به خوبی به تحلیل بازار و شناخت مخاطب خود می‌پردازند.

 

مخاطب شناسی به چه معناست؟

رشد بی‌سابقه مخاطبان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، سنتی‌ترین سازمان‌ها و شرکت‌ها را نیز وادار کرده است به این فضای جدید و وسیع بپیوندند. دیگر شرکت و یا موسسه تجاری وجود ندارد که لحظه‌ای برای حضورش در این فضای موثر تعلل کند.

اولین گام در بهرمندی از این فضای فوق العاده در جهت بسط و یا راه اندازی کسب و کارتان، استفاده از راهکارهای مفید و کامل مخاطب شناسی است. مخاطب‌ شناسی به شما کمک می‌کند بر اساس آن‌ چه که از شما خواسته شده، استراتژی بازاریابی را تدوین کنید، محصول را ارتقا دهید و در راس انتخاب‌‌های مخاطب‌ خود قرار گیرید.

 

مخاطب کیست؟

مخاطب در واقع بخشی از جمعیت هدف شما است که به احتمال زیاد محصولاتتان را می‌خرد یا از خدمات شما استفاده می‌کند. اما مخاطب به‌ طور ساده به خوانندگان، بینندگان و شنوندگان یکی از کانال‌های رسانه‌ای یا هر محتوا و نمایش اشاره دارد، اما همین واژه ساده و یگانه، برای اشاره به واقعیتی به کار می‌رود که به طور روز افزون در حال پیچیده‌تر و متنوع‌تر شدن است.

پرسونای مخاطب یعنی چه؟

پرسونای مخاطب به معنی شناخت شخصیت،‌ علاقه و سلیقه مخاطب و در نتیجه ایجاد استراتژی با توجه به نیازهای مخاطب شماست که بازاریابان و تولید کنندگان محتوا  از آن بهتر استفاده می‎کنند و می‌توانند متوجه شوند چه شخص یا گروهی را هدف فعالیت خود قرار داده اند. هر کسب و کار و برندی بازار هدف خود را دارد و با توجه به آن برای استراتژی های خود تصمیم می‌گیرد.

شناخت پرسونای مخاطب می‌تواند درک عمیق‌تر و گسترده‌تری از مخاطب به شما بدهد. اگر شما شناخت دقیقی از پرسونای مخاطب نداشته باشید هر فعالیتی که در راستای کسب و کار خود انجام می دهید به معنی هدر رفت زمان و سرمایه شماست!

مزایای استفاده از پرسونای مخاطب:

۱. شناسایی چالش‌های پیش رو، نیازها و خواسته‌های مخاطبین

۲. رسیدن به این درک که چه چیزی برای مخاطب مهم است و به چه چیزی اهمیت می‌دهد.

۳. دانستن جایی که وقت خود را سپری می‌کنند.

پس از این ۳ گام است که می‌توانید محصول و یا خدمات مورد نظر مخاطب را به آن‌ها عرضه کرده و رضایت خاطر آن‌ها را به دست آورده و آن‌ها را تبدیل به مشتری وفادار خود کنید.

 

چگونه می‌توان به شناخت مخاطب پرداخت؟

برای مخاطب شناسی کامل و صحیح،  ابتدا تعیین کنید که چه سن و جنس و … جامعه هدف شما هستند تا پس از آن با توجه به محدوده مشخص شده، به شناخت روحیات و علائق شان بپردازید. زیرا منطقه جغرافیایی مردم در انتخاب آنان اثر گذار است یا با توجه به نوع سرگرمی‌ها، انتخاب کالاها، متفاوت خواهد بود.

شیوه‏‌ها‎ی مخاطب شناسی

چند راه اساسی برای مخاطب شناسی دقیق و شناخت مخاطب هدف که قرار است برای آن‌ محصول یا خدماتی را ارائه دهیم، وجود دارد.

اقداماتی که کمک می‌کنند تا به شناخت مخاطب هدف‌تان دست پیدا کنید، اشاره کرده‌ایم:

۱. مخاطبان فعلی خود را تحلیل کنید

۲. مزایای محصول یا خدماتتان را لیست کنید

۳. به نوع رقابتتان توجه کنید

۴. یک کمپین آزمایشی اجرا کنید

۵. ارزیابی مجدد داشته ‌باشید

شناسایی مخاطب هدف در فروش

مخاطب شناسی برای فروش بیشتر، می‌توان آن‌ را به شیوه‌های متفاوتی دسته‌بندی کرد. علاقه، قصد خرید و خرده فرهنگ‌ها از جمله متداول‌ترین موارد برای شناخت مخاطب در فروش هستند.

علاقه

در این حوزه، گروه‌ها بر اساس علائق مختلفشان اعم از سرگرمی و ترجیحات تفریحی تفکیک می شوند. بدین ترتیب می‌توانید پیام‌های برند خود را مبتنی بر موارد مذکور شخصی سازی کنید. برقراری ارتباط معنادار از دیگر مزیت‌های این شیوه دسته‌بندی بوده و در نهایت افزایش وفاداری افراد به نام و برند شما را در پی دارد.

قصد خرید

در نظر داشتن مخاطب هدف در تبلیغات حائز اهمیت است. گروهی از افراد را تعریف کنید که به دنبال محصولی خاص هستند. با چنین دیدگاهی درک نقاط ضعف مخاطب و ایجاد پیام مناسب با نیازهای وی امکان پذیر خواهد بود.

خرده فرهنگ‌ها

منظور از خرده فرهنگ، گروهی از مردم با تجربه‌های مشترک نظیر طرفداران سرگرمی یا موسیقی خاص، می‌باشد. با درک انگیزه‌های آن‌ها، شناخت بهتر و برقراری ارتباط موثر صورت می‌گیرد.

امروز همه مردم به رسانه‌های اجتماعی دسترسی دارند و از آن‌‌ها استفاده می‌کنند. این یک فرصت استثنایی برای شماست تا در زمینه مخاطب شناسی و آشنایی کافی و درست از مخاطب هدف خود برسید. با یک تحقیق کوچک و دانستن این‌ که مخاطبین هدف شما کدام یک از شبکه‌‌های مجازی را بیشتر دنبال می‌کنند، می‌توانید به آن‌ها نزدیک‌ تر شوید. یک حساب کاربری بسازید و با فعالیت در آن به جنبه‌های مختلف ویژگی‌های مخاطب‌، شخصیت مخاطب و چالش‌های آن‌ها بیشتر آگاه شوید.

هنگامی که مردم از ارزش‌گذاری کسب و کار صحبت به میان می‌آورند، یا منظورشان خود فرایند تعیین ارزش کسب و کار است و یا مستقیما به خود ارزش اشاره دارند. روش‌های زیادی برای تعیین ارزش یک کسب و کار وجود دارد که سه تای آن‌ها بیشترین کاربرد را دارد. رویکردهای دارایی محور، ارزش درآمد محور و ارزش بازار می‌توانند به شما در تعیین ارزش کسب و کارتان کمک کنند.

در شرایط انتزاعی و ایده آل بازار هر سه روش به ارزش یکسانی می‌رسند. اما در عمل، شما به سه عدد متفاوت خواهید رسید. روال معمول این است که برای رسیدن به منصفانه ترین قیمت به نحوی متوسطی از این سه عدد را در نظر می‌گیرند.

مفهوم ارزش‌گذاری چیست؟

در تعریف ارزش‌گذاری (Valuation) با ارزشیابی و یک فرآیند کمی و تحلیلی مواجه می‌شویم. عملی که در ارزش‌گذاری کسب ‌و کار انجام می‌شود، به زبان ساده یک تخمین است.

صاحبان کسب‌‌ و کار نباید خودشان کار ارزش‌‌‌گذاری کسب ‌‌و کارشان را انجام دهند. اگر خودتان دست به این کار بزنید، مثل این می‌‌ماند که از مادری بپرسند که کودک‌‌ اش چقدر با مهارت است. نه صاحب‌‌ کسب ‌‌و کار و نه مادر نمی‌‌توانند به دور از قضاوت شخصی، پاسخ این این پرسش را بدهند. یک ارزیاب کسب ‌‌و کار یا هرکسی که کسب ‌‌و کار شما را ارزش‌‌گذاری می‌‌کند، از روش‌‌های متنوعی برای تعیین قیمت منصفانه‌‌ کسب‌ ‌و کارتان بهره می‌‌گیرد.

 

هر یک از مفاهیم ارزش در علوم مالی معنای دقیق خود را دارند:

-ارزش ذاتی به معنای ارزش واقعی یک شرکت، با در نظر گرفتن ارزش تمام دارایی‌های مشهود و نامشهود آن است که از طریق تحلیل بنیادین  به دست می‌آید.

-ارزش اقتصادی حداکثر ارزش یا قیمتی است که خریداران یا سرمایه‌گذاران برای یک دارایی یا شرکت قائل می‌شوند و حاضر به پرداخت آن هستند.

-ارزش منصفانه گاهی اوقات با عبارت ارزش بازار جایگزین می‌شود. این دو عبارت مفاهیم بسیار نزدیکی به هم دارند اما تفاوت‌هایی جزئی میان آن دو وجود دارد. ارزش منصفانه، قیمتی منطقی از دیدگاه فعالان بازار و مورد توافق فروشنده و خریدار است، به شرطی که هر دو طرف با تمایل و آگاهی کامل حاضر به معامله شده باشند.

-ارزش بازار، قیمتی است که در بازار بر اساس میزان عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

 

چرا روش‌های ارزش‌گذاری متفاوت است؟

از آن جایی که ارزش‌گذاری به صورت مستقیم از رویدادهای اقتصادی، درآمد فعلی و چشم‌انداز آینده تاثیر می‌پذیرد و از آن جایی که ابزارهایی که برای ارزش‌گذاری استفاده می‌شود، متفاوت است، ما یک روش ثابت برای ارزش‌گذاری کسب و کار نداریم. درست است که رویکردهای رایجی برای ارزش‌گذاری یک فعالیت وجود دارد اما گاهی تحلیل‌گران مجبور به استفاده از ابزارهایی خاص و طراحی مجدد مدل ارزش‌گذاری خود می‌شوند.

 

دلایل ارزش‌گذاری کسب و کار

شرکت‌ها در مراحل مختلف فعالیت خود نیازمند ارزش‌گذاری دقیق هستند. برخی کسب و کارهای نوپا در ابتدای فعالیت خود برای جذب سرمایه و برخی شرکت‌های متوسط و بزرگ در هنگام ادغام و یا تملیک باید ارزش‌گذاری شوند.

برخی از مهم‌ترین دلایل ارزش‌گذاری شرکت‌ها به شرح زیر است:

یافتن ارزش معامله

جذب سرمایه

ادغام و تملیک

همکاری مشترک

 

فلسفه ارزش‌گذاری کسب‌ و کارها چیست؟

به طور کلی نگرشی که وجود دارداین است که برای یک دارایی کمتر یا بیشتر از ارزش واقعی آن پولی پرداخت نشود. در عین حال همیشه افرادی وجود دارند که معتقدند برای کسب ‌و کار خودشان هر قیمتی قابل توجیه است اما از آن جایی که در رابطه مالی، نیاز به جریان منطقی نقدینگی وجود دارد، ارزش کسب ‌و کار باید توسط واقعیت پشتیبانی شود.

برای ارزش‌گذاری چه داده‌های مورد استفاده قرار می‌گیرند؟

اطلاعات کلیدی برای تعیین ارزش کسب و کار وجود دارد:

۱. سوابق مالی

۲. تجربه مدیریت

۳. وضعیت بازار

۴. دارایی‌های نامشهود

۵. دارایی‌های مشهود

۶. اندازه شرکت

۷. مزیت رقابتی

 

چالش‌های موجود برای ارزش‌گذاری و کسب و کار

ارزش‌گذاری فرایندی پیچیده و همراه با چالش ‌است. هدف از ارزش‌گذاری برند و کسب و کار یافتن ارزش ذاتی یک شرکت است. برای تعیین ارزش ذاتی یک شرکت نیازمند دانستن تمام اطلاعات مربوط به آن شرکت هستیم، از جریان‌های درآمدی فعلی و بالقوه، صورت‌های مالی و وضعیت فروش قبلی و پیش‌بینی شده گرفته تا اندازه بازار و سهم از بازار، ارزش برند، عملکرد مدیران و غیره.

ارزش‌گذاری شرکت با استفاده از قیمت سهام

زمانی که یک شرکت به صورت عمومی معامله می‌شود، به راحتی و با استفاده از قیمت سهام می‌توان ارزش بازاری آن را برآورد کرد. این روش ساده‌ترین روش برای مشخص کردن ارزش کسب و کار و شرکت است، ولی بهترین روش موجود نیست.

ارزش‌گذاری کسب و کار از نگاه دکتر مهدی آنت

از نظر مهدی آنت ارزش‌گذاری کسب و کار به دو گروه تقسیم می‌شود:

-ذات یک کسب و  کار

-از روش‌های اقتصادی، نمودارها، جدول‌ها و…

اگر از روش اقتصادی و دیدن نمودارها و محاسبات به این موضوع بپردازیم با این سوالات رو به رو می‌شویم:

  • یک کسب و کار چه دارایی‌هایی دارد؟
  • ارزش املاک و ساختمان‌های یک شرکت چه میزان است؟
  • برند و نام این شرکت چه مقدار ارزش دارد؟
  • چه میزان در گسترش کار و فعالیت خود موفق بوده است؟
  • چشم اندازهای آینده و برنامه‌ریزی‌های هدفمند آن کدام است؟
  • و…

اما از دیدگاه دکتر انت ارزش کسب و کار در ذات آن قرار دارد و این به معناست که آن کسب و کار :

  • چه تعداد نیروی متخصص را در اختیار دارد؟
  • نیروهای مشغول به کار چه میزان تعهد به کار دارند؟
  • حال روانی افراد در آن شرکت چه میزان خوب است؟
  • و…

بهتر است که حال یک شرکت و افراد مشغول به کار در آن، خوب باشد تا اینکه یک شرکت عریض و طویل باشد.

 

بنفشه ها (Viola) از خانواده گیاهان گلدار بهاره هستند. حدود 400-500 گونه بنفشه وجود دارد. بنفشه ها در شرایط مرطوب و کمی سایه مانند پرچین ها یافت می شوند.

 

کلمه "بنفش" از نام لاتین "Viola" گرفته شده است. بنفشه های معمولی، بنفشه های معمولی آبی، بنفشه های شیرین و بنفشه های باغی از انواع محبوب بنفشه هستند.

کاربردهای سنتی و فواید بنفشه

بنفشه شیرین سابقه طولانی و ثابت شده استفاده مردمی به ویژه در بهبود سرطان و سیاه سرفه دارد.

 

از اسید سالیسیلیک تشکیل شده است که برای تولید آسپرین استفاده می شود.

 

در درمان سردرد، میگرن و بی خوابی موثر است.

 

ضد التهاب، معرق، نرم کننده و خلط آور است.

 

این دارو در درمان برونشیت، آب مروارید تنفسی، سرفه، آسم و سرطان سینه، ریه یا دستگاه گوارش مصرف می شود.

 

برای درمان عفونت های دهان و گلو استفاده می شود.

 

گلبرگ ها را به صورت شربت در می آورند و در درمان ناراحتی های کودکان استفاده می کنند.

 

ریشه‌ ها خلط ‌آور بسیار قوی‌ تری نسبت به سایر قسمت‌ های گیاه هستند، اما همچنین حاوی آلکالوئید هستند که در دوزهای بالاتر به شدت قی آور و تصفیه ‌کننده است.

دانه ها ادرار آور و تصفیه کننده هستند.

 

داروی هومیوپاتی از کل گیاه تازه تهیه می شود.

 

در درمان سرفه های اسپاسمیک و روماتیسم مچ دست مفید می باشد.

 

اسانس گل ها در آروماتراپی در درمان شکایات برونش، خستگی و ناراحتی های پوستی استفاده می شود.

 

بنفشه در صورت بروز علائم تب و آنفولانزا توصیه می شود.

 

بنفشه در موارد سوء هاضمه یا مسمومیت غذایی نیز موثر است.

 

کاربردهای آشپزی

برگ های جوان و جوانه های گل به صورت خام یا پخته مصرف می شوند.

برگها طعم بسیار ملایمی دارند.

میتوانید یک سالاد بسیار خوب درست کنید.

همچنین به عنوان طعم دهنده در پودینگ و غیره استفاده می شود.

می توان از برگ ها چای تهیه کرد.

از گل ها برای تزیین سالاد و دسر استفاده می شود.

از گل ها نیز به صورت تازه برای طعم دادن و رنگ آمیزی شیرینی پزی استفاده می شود.

موارد استفاده از بنفشه

پماد

چای بنفشه

دم کرده بنفشه

شستشوی بینی/چشم

کاربردهای گل بنفشه

طرز تهیه روغن گل بنفشه

طرز تهیه شربت گل بنفشه

طرز تهیه داروی گل بنفشه

اسانس گل بنفشه

روش استفاده از اسانس گل بنفشه

بو کردن اسانس

تعهد کاری اصلی ست که در همه جوامع به آن نیاز است یعنی اگر همه اشخاص به کار خود متعهد نباشند و وظیفه خود را درست انجام ندهند، در این صورت جامعه دچار سقوط خواهد شد..

تعهد کاری در واقع محرکی است که ما را به سمت اهداف کاری، تجاری، تحصیلی و … در کار و زندگی سوق می‌دهد. یکی از مهم‌ترین ارکان موفقیت در هر کاری، متعهد بودن به هدف تعیین شده برای انجام آن کار می‌‎باشد.

تعهد کاری چیست؟

تعهد به کار یا تعهد کاری به عنوان میزان اشتیاق کارمند نسبت به وظایف خود در یک محل کار تعریف می‌شود. به عبارت دیگر همان احساس مسئولیتی که فرد نسبت به اهداف، ماموریت و چشم اندازهای شرکت یا کاری که با آن در ارتباط است، دارد.

اهمیت تعهد به کار

تعهد کاری با رویکرد مکانیکی که از طریق دستکاری عواطف و یا تعهد کارکنان بدست بیاید، بوجود نمی‌آید. در واقع با استفاده از این روش‌ها، حتی کارمندان از محیط کاری خود ناامید شده و نسبت به آن بدبین نیز می‌گردند.

اگر صاحب کسب و کاری هستید و یا در سمت‌های مدیریتی فعالیت می‌کنید، باید وقت و انرژی زیادی بگذارید تا یک فرهنگ عالی را در حرفه خود پرورش دهید. زیرا یک فرهنگ متعالی، بر همه جوانب کسب و کار شما، از حفظ کارکنان گرفته تا حفظ درآمد شما، تاثیر می‌گذارد. به همین خاطر با بالا بردن فرهنگ تعهد به کار، در واقع عملکرد شرکت را بالا برده‌ و شانس موفقیت خود را افزایش داده‌اید.

شاخص‌های تعهد کاری کدام است؟

تعهد کاری یعنی عهده دار شدن کار، برای این منظور باید با شاخص‌های تعهد به کار آشنا باشید. مفاهیمی که به عنوان شاخص‌های تعهد کاری در محیط‌های مختلف قرار می‌گیرند باید مورد بررسی قرار گیرد

وجدان کاری

وجدان کاری به معنای اخلاق کاری می‌باشد، یعنی بیانگر اعتقادات و باورها و نگرش‌های درونی فرد است که رفتار یا کار صحیح او را تقویت می‌کند. وجدان کاری را می‌توان وضعیتی دانست که در آن افراد جامعه در مشاغل گوناگون سعی دارند تا کارهای محوله را به بهترین وجه و به طور دقیق و کامل و با رعایت اصول بهینه انجام دهند.

مسئولیت پذیری

مسئولیت پذیری پاسخگو بودن در کار یعنی قبول پیامد و آثاری که در اثر یک رفتار و یا انجام امری در محیط های کاری و زندگی انسان پیش می‌آید.

تصمیم‌گیری

تصمیم‌گیری یعنی انتخاب درست‌ترین راه حل‌ها برای حل مسائل است که بعد از بررسی های لازم صورت می‌گیرد یا به عبارت دیگر شیوه عمل خاصی است برای حل مساله یا مشکل ویژه که برگزیده می‌شود.

کار پذیری

مفهوم کار پذیری شاید تا حالا کمتر شنیده شده یا کاربرد داشته است در عین حال مفهومی است ابداعی که در فرهنگ کاری قابل طرح و بیان است. کار پذیری عبارت است از پذیرش قبلی پیام‌ها، دستورات و کارهایی که دیگران مانند همکار، والدین، مدیران بالا رتبه از فرد انتظار انجام آن را دارند

ایده‌هایی برای افزایش تعهد کاری

یک هدف بلندپروازانه مشخص کنید

یک برنامه گردش تیمی و گروهی بچینید

عملکرد مناسب را تایید کنید

یک رقابت را شروع کنید

مربی های‌مشاور در نظر بگیرید

پارتیشن‌ها را بردارید.

تعطیلات، تولدها، و دستاوردها را فراموش نکنید

پاداش‌های سالانه اعطا کنید

یک انجمن برای ایده‌ها ایجاد کنید

نشانه‌های تعهد کاری در افراد

میزان تعهد کاری در هر کدام از افراد متفاوت است، علاوه بر آن، ممکن است مفهوم واژه تعهد نیز برای هر یک معنایی داشته باشد، ولی در حالت کلی تعهد به کار را می‌توان احساس تعلق خاطری دانست که کارمندان نسبت به محیط کار خود دارند.

البته نشانه‌های تعهد کاری تنها به این قبیل از فعالیت‌های ظاهری خلاصه نمی‌شود. راهکارهای مختلفی برای پیدا کردن سطح تعهد به کار کارمندان وجود دارد که در ادامه به چند مورد از آن‌ها پرداخته می‌شود:

– به اشتراک‌گذاری پست‌های مربوط به شغل در حساب‌های شخصی شبکه‌های اجتماعی

– معرفی دوستان و آشنایان برای پیوستن به فرصت‌های شغلی جدید موجود در سازمان

– استفاده از هشتگ شرکت برای رساندن پیام‌های مثبت

– فعالیت مستمر در راستای پیشرفت اعضای گروه و سایر همکاران

– تلاش متداوم برای بهبود میزان عملکرد، به عنوان مثال ثبت‌ نام در یک کلاس نرم‌ افزار

همان گونه که مشاهده کردید، تعهد کاری در رفتار و بازدهی عملیاتی افراد نمود پیدا می‌کند، بنابراین مدیران خیلی راحت می‌توانند میزان آن را در بین کارمندان خود ارزیابی کنند.

 

 

 

حل مسئله در واقع استفاده از منطق برای درک شرایط و دستیابی به یک راه حل هوشمندانه است. در حقیقت، افرادی که از مهارت حل مسئله برخوردارند می

 توانند مشکلات احتمالی آینده را پیش بینی کنند و برای جلوگیری از آن ها یا کاهش اثرات منفی این مشکلات، بهترین اقدام انجام دهند.

تعریفی از مهارت حل مسئله

منظور از مهارت حل مسئله یا (Problem Solving)، یک فرآیند شناختی – رفتاری است که توسط خود فرد هدایت شده و با کمک آن، راه حل‌های موثر و سازگارانه‌ای برای مسائل زندگی می‌یابد. 

با تسلط بر این مهارت، در زندگی شخصی خود می‌توانید علل احتمالی یک مسئله را بیابید و برای حل آن موضوع، برنامه‌ای عملی را تهیه نمایید.

بسیاری از این فرصت‌ها از دست می‌روند یا به طور کامل از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم و بنابراین جلوی پیشرفت و موفقیت خود را می‌گیریم. اغلب ما در مورد چگونگی استفاده از فرصت‌ها و همچنین موانعی که برای ما سودمند هستند اطلاعات کمی داریم.

 

مهارت‌های حل مسئله کدامند؟

برخی مهارت‌های اساسی برای حل مسئله وجود دارند که هر یک از ما برای اینکه بتوانیم مشکلات‌مان را به خوبی حل کنیم، باید آن‌ها را در خود پرورش دهیم. البته در برخی موارد نیز باید ‌برای حل مشکلات‌مان از مهارت‌های فنی خود کمک بگیریم. به همین دلیل ضروری است که به توسعه مهارت‌های حل مسئله خود ادامه دهیم. در ادامه به مهارت‌های لازم برای حل مسئله می‌پردازیم.

خلاقیت

مهارت‌های تحقیق

 مهارت‌های تحلیلی

مهارت‌های تصمیم‌گیری

مهارت‌های ارتباطی

مهارت‌های آگاهی به زمان

دلایل ضعف در مهارت‌های حل مسئله چیست؟

برای این که بدانیم چرا برخی افراد در زمینه روبرویی با مشکلات ضعیف هستند لازم به موارد زیر درباره آن‌ها اشاره کنیم:

اشتباه گرفتن نشانه‌ها با دلایل واقعی مشکلات

جست و جوی راه حل‌های سریع به جای راهکارهای موثر

تکیه‌ بیش از حد به دانش‌ خود

راه های تقویت مهارت حل مسئله

ورزش‌های ملایم و ضربه‌ای انجام دهید

با حل معما ذهن خود را ورزیده کنید

خواب با کیفیت و کافی داشته باشید

یک دفترچه یادداشت از ایده‌ها تهیه کنید

یوگا را در برنامه روزانه خود قرار دهید

از نقشه ذهنی استفاده کنید

میان خود و مسئله فاصله روانشناسی ایجاد کنید

فوتبال بازی کردن را فراموش نکنید

6 مرحله از روش‌های مهارت حل کردن مسئله

حل مسئله نیازمند یک روش گام به گام برای مواجه شدن با یک چالش است

مشکل را شناسایی کنید.

اطلاعات مرتبط را جمع آوری کنید.

راه حل‌های احتمالی را شناسایی کنید.

تصمیم‌گیری کنید

تصمیم را عملی کنید

منتظر نتیجه‌ها باشید

 

 

https://zefa.ir/wp-content/uploads/2023/02/Website-Licenses-You-Should-Have.jpg.webp

به احتمال خیلی زیاد شما هم یک سایت فروشگاهی یا شرکتی دارید و یا در فکرتان هست که سایتی برای کسب و کار اینترنتی خود راه اندازی و طراحی کنید. همانطوری که می دانید مشتریان برای خرید از سایتتان باید به شما و فروشگاه اینترنتی‌تان اعتماد داشته باشند تا بدون دغدغه و با آسودگی خاطر، محصول یا خدمات ارائه شده توسط شما را خریداری کنند. اعتماد مشتریان به وب سایت شما تا حد خیلی زیادی به مجوز های اینترنتی شما بستگی دارد. اگر می خواهید بدانید چه مجوزهایی برای وب سایت شما لازم است و بیشتر در مورد دریافت مجوزهای وب سایت بدانید با ما در این مقاله همراه باشید.

 

نماد اعتماد الکترونیکی

این مجوز از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت دریافت می شود که جواز فعالیت کسب و کار شماست. با داشتن این نماد می توانید از بانک هایی نظیر صادرات، ملت و…. درگاه مستقیم بانکی دریافت کنید تا دیگر کارمزدی به درگاه های واسطه نپردازید. لازم به ذکر است اخذ این مجوز 2 الی 4 هفته کاری زمان می برد. اینماد به طور کلی با دوسال اعتبار از تاریخ اخذ به شما اعطا خواهد شد. نکته بسیار مهم برای اخذ اینماد که آقایان باید توجه داشته باشند این است که وضعیت نظام وظیفه ایشان مشخص باشد. همچنین، این مجوز را می توانید به نام اشخاص حقیقی یا حقوقی دریافت کنید.

 

ستاد ساماندهی

همانطور که از نام این مجوز پیداست، از ستاد ساماندهی محتوای فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت می شود و مجوز فعالیت دامنه و محتوای وب سایت شما از طرف این ستاد است. در حقیقت، شما با درج وب سایت خود در این سامانه به نام شخص حقیقی یا حقوقی دامنه و محتوای منتشر شده در آن را به ثبت می رسانید و در صورت سوء استفاده یا عدم رعایت حق کپی توسط اشخاص ثالث، می توانید از طریق این مرجع پیگیری های لازمه را انجام دهید.

مدت زمان اخذ این مجوز در حالت معمول 20 الی 30  روز کاریست و یک سال هم اعتبار دارد که باید به صورت سالانه تمدید گردد.

 

نشر بر خط دیجیتال

بر خلاف سایر مجوز ها که به صورت عمومی و برای هر وب سایتی در حوزه فعالیت های مختلف اعطا می شود، این مجوز فقط و فقط به وب سایت هایی که در حوزه آموزش برخط یا فروش فایل های آموزشی فعالیت می کنند تعلق می گیرد. مجوز نشر بر خط دیجیتال از مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت می شود که مجوز رسمی فعالیت وب سایت آموزشگاهی شماست. مدت زمان اخذ این مجوز از سامانه سازمان مربوطه 3 الی 4 ماه کاری زمان می برد. نکته بسایر مهم که باید بدان توجه داشته باشید، این است که تکمیل روند اخذ این مجوز نیازمند صبر می باشد و همین موضوع مدت زمان مورد نیاز جهت اخذ این مجوز را زیاد کرده این است. به این ترتیب، فقط حدود یک ماه تا دو ماه کاری زمان لازم است تا فرم حراستی که برای سامانه آپلود کرده اید توسط کارشناسان تایید شود. پس از تایید نیز شما باید در یک آزمون ۴ گزینه ای که دارای ۲۰ سوال و به صورت آنلاین است شرکت کنید و حداقل نمره را (که ۱۰ از ۲۰ است) دریافت کنید. نگران آزمون هم نباشید چرا که در سامانه جزوه ای در رابطه با موارد آزمون برای شما قرار داده شده است که می توانید از آن استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید برای اخذ مجوز نشر برخط دیجیتال باید برگه عدم سوء پیشینه از سامانه ثنا دریافت کنید به سازمان مربوطه ارائه دهید.

 

پروانه کسب مجازی

به احتمال خیلی زیاد لوگوی اتحادیه کشوری را در اکثر سایت های فروشگاهی که کالا یا خدماتی رو به مشتریان ارائه می دهند دیده اید. پروانه کسب مجازی برای وب سایت شما حکم همان پروانه کسب یا جواز کسب که در فروشگاه‌های فیزیکی دیده اید را دارد. این مجوز از اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی دریافت می شود که به تازگی تمام فروشگاه‌های اینترنتی از طرف اینماد ملزم به دریافت این مجوز شده اند و در صورت عدم ارائه این مجوز، اینمادشان تعلیق می‌شود و تا زمانی که این مجوز را در بخش اخطارهای نظارتی اینماد بارگذاری نکنید نماد شما رفع تعلیق نخواهد شد. مدت زمان اخذ پروانه کسب مجازی 2 الی 3 ماه کاریست که حتما باید قبل از دریافت این مجوز در کلاس ها و آزمون آنلاین اتاق اصناف شمیرانات شرکت کنید تا پس از کسب حداقل نمره گواهی شرکت در دوره برای شما صادر شود تا بتوانید ادامه روند اخذ مجوز را پیگیری کنید.

 

انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی شهر تهران

اخذ این مجوز و اعضای انجمن صنفی بسیار ساده و بی دردسر است. به منظور اخذ این لوگو و مجوز کافیست اینماد وب سایت‌تان در محدوده ۲۲ گانه مناطق تهران ثبت شده باشد و احراز آدرس و کدپستی از طریق اداره پست و اینماد انجام شده باشد. مدت زمان اخذ این مجوز ۱۰ الی ۱۵ روز کاریست. علاوه بر لوگویی که به شما اعطا می شود تا در وب سایتتان درج کنید، انجمن از شما می خواهد تا به دفتر انجمن بروید و مجوز فیزیکی که یک برگه روغنی است را نیز دریافت کنید. همچنین می توانید با پرداخت حق مشارکت در این انجمن، کسب و کار خود را به دیگر اعضای انجمن معرفی کنید تا بتوانند با شما مشارکت و همکاری نمایند.

 

جشنواره وب و موبایل ایران

تمام طراحان وب سایت و اپلیکیشن می توانند با ثبت نام و افزودن آدرس وب سایت خود در سامانه مربوط به جشنواره وب و موبایل ایران، در جشنواره ای که سالانه توسط این بخش انجام می گیرد شرکت کنند. وب سایت یا اپلیکیشن شما ابتدا توسط داوران و هیئت مدیره این مجموعه مورد بررسی قرار می گیرد و اگر مورد تأیید قرار بگیرید، به این جشنواره دعوت خواهید شد و تندیس جشنواره وب و موبایل به شما اعطا می شود. در صورتی که جزو برنگان این داروی نباشید نیز جای نگرانی نیست چرا که همچنان می توانید لوگوی مربوط به جشنواره وب و موبایل ایران را در فوتر وب سایت خود قرار دهید.

 

کد رهگیری مالیاتی

از بهمن سال ۱۳۹۸ تمام فروشگاه های اینترنتی که نیاز به درگاه بانکی مستقیم یا واسطه داشتند برای ساماندهی به درآمد حاصل از این فروشگاه ها موظف به دریافت کد ۱۰ رقمی رهگیری مالیاتی از سازمان امور مالیاتی کشور شدند. اساس کار کد رهگیری به این صورت است که در انتهای هر سال مالیاتی، باید ۹% از سود فروش وب سایت که از درگاه بانکی به حساب اعلام شده و در سازمان امور مالیاتی کشور واریز شده است را به این سازمان بپردازید.

 

حتما به این موضوع توجه داشته باشید که حتی اگر سایت شما در بهترین جایگاه در موتور جستجوی گوگل هم قرار داشته باشد، اما شما این مجوز ها را نداشته باشید، ممکن است فروش خیلی بالایی را تجربه نکنید چرا که کاربران به وب سایت هایی که مجوز فعالیت کسب و کار اینترنتی را دارا باشند بیشتر اعتماد می کنند و راحت تر از آن ها خرید می کنند، دقیقا مثل خود شما که در خرید حضوری ترجیح می دهید به فروشگاه های معتبر و شناخته شده مراجعه کنید. به این ترتیب، بهتر است هر چه زودتر برای دریافت مجوزهای وب سایت خود اقدام نمایید.

 

منبع : https://zefa.ir/website-licenses-you-should-have/

بهترین آموزشگاه آشپزی تهران

دلایل زیادی برای ثبت نام در یک دوره آشپزی معتبر وجود دارد. هر کسی این شانس را دارد که در آشپزخانه خود به یک آشپز حرفه ای تبدیل شود و غذاهایی درست کند که مطمئناً همه را تحت تأثیر قرار می دهند. بنابراین، اگرچه ممکن است بتوانیم نیازهای خود را از طریق رستوران‌های مختلف برطرف کنیم، اما یادگیری مهارت آشپزی ضرری ندارد. تصور کنید مهمانی شام خود را میزبانی می کنید و مهمانانتان از گفتن این که چقدر غذای شما لذیذ بود دست بر نمی دارند؛ یا دوستان و آشنایان شما مدام از دست پخت خوبتان حرف می زنند. به این ترتیب، مهم نیست در چه سنی هستید، کجا زندگی می کنید، درآمد شما چقدر است و سطح مهارت آشپزی فعلی شما در چه حدی می‌باشد، آکادمی بین المللی سرآشپزان به عنوان بهترین آموزشگاه آشپزی تهران با ارائه دوره های آشپزی حرفه ای به صورت حضوری و غیر حضوری می تواند دست شما را بگیرد.

چرا باید در بهترین آموزشگاه آشپزی تهران ثبت نام کنیم؟

  1. تسلط در مهارت های اولیه آشپزی

مهم نیست قصد درست کردن چه غذایی را داشته باشید، در هر صورت آشنایی با مهارت و اصول اولیه آشپزی می تواند نکته خوبی باشد. از اصول چیدمان آشپزخانه گرفته تا یادگیری اینکه چگونه مواد مختلف را خرد کنید یا حتی نکاتی مثل نحوه جلوگیری از سوختن غذاهای گوناگون، آکادمی بین المللی سرآشپزان همه چیز را به شما یاد خواهد داد.

مزیت دوره‌های حضوری این آکادمی این است که نه تنها یک سرآشپز حرفه‌ای به شما نشان می‌دهد که چگونه این مهارت‌ها را در آشپزخانه به کار بگیرید، بلکه این فرصت را خواهید داشت که خودتان نیز همه چیز را تمرین کنید. همچنین، می توانید تمام سوالات خود را در حین آموزش بپرسید و در مورد تکنیک های خود بازخورد دریافت کنید. افزودن این مهارت ها به کارنامه آشپزی خود قطعا برای شما نوید خوبی خواهد داشت.

  1. آشنایی با غذاهای جدید

در آشپزی بی نهایت دستور العمل های مختلف وجود دارد که احتمالاً هنوز خیلی از آن ها را کشف نکرده‌اید. بسته به نوع دوره آشپزی که می گذرانید، در معرض طیف جدیدی از غذاها، دستور العمل ها و تکنیک ها قرار خواهید گرفت که شما را با فرهنگ های مختلف در سراسر جهان نیز آشنا می کند. به این ترتیب، می توانید دستور العمل هایی غیر از غذاهای سنتی ایرانی را بیاموزید و در خانه خود طعم آشپزی ایتالیایی، آمریکایی و … را بچشید؛ در ضمن ممکن است خیلی زود غذاهای مورد علاقه جدید خود را نیز کشف کنید.

  1. آموزش نحوه ارائه غذا

این روزها ظاهر غذا مهم تر از طعم آن است. این که از چه ظرفی برای سرو کردن غذا استفاده می کنید، چه موادی را برای گارنیش کردن به کار می گیرید و چه چیزهایی را کنار بشقاب خود می چینید، همگی کیفیت آشپزی شما را افزایش می دهند. این موضوع به خصوص برای اشتراک گذاری غذا در رسانه های اجتماعی نظیر اینستاگرام اهمیت دارد. با شرکت در کلاس های گارنیش تخصصی، شما مهارت های لازم را به دست خواهید آورد تا حتی یک میگوی ساده را به یک شاهکار عکاسی تبدیل کنید.

  1. اعتماد به نفس بیشتر در آشپزخانه

داشتن اعتماد به نفس برای درست کردن یک غذای جدید در آشپزخانه نه تنها شما را به عنوان یک آشپز باتجربه تر می کند، بلکه به طور کلی در زندگی اعتماد به نفس شما را بیشتر می کند. حتی اگر تجربه قبلی در آشپزی نداشته باشید، یادگیری یک مهارت جدید و دیدن پیشرفت خود احساس ارزش به شما می دهد.

  1. انتخاب مسیر شغلی جدید

پاندمی کوید 19 به همه اجازه داد تا در مورد زندگی فعلی خودمان تفکر کنیم و به ویژه در مورد شغل خود تجدید نظر کنیم. ثبت نام در یک دوره آشپزی حرفه ای می تواند نخستین قدم برای شروع یک فصل کاملاً جدید در زندگی شما و ایجاد شغلی مبتنی بر آشپزی باشد. وقتی بر مهارت‌ها مسلط شدید و سبک خود را تثبیت کردید، این شانس را خواهید داشت که در رستوران‌های سراسر جهان کار کنید و حتی شاید روزی نیز رستوران خودتان را راه اندازی کنید.

  1. دعوت به مهمانی شام

تا به حال بدون تردید همه ما به عنوان دورهمی در یک رستوران جمع شده ایم. حال اگر خودتان یک آشپز حرفه ای باشید، دیگر لزومی ندارد برای تهیه شام به رستوران مراجعه کنید. می توانید دوستان و خانواده خود را به خانه‌تان دعوت کنید تا یک شب به یاد ماندنی را کنار یکدیگر سپری کنید. به این ترتیب، آشنایان شما نیز فرصتی خواهند داشت تا دستپخت شما را بچشند. گذراندن دوره آشپزی به شما ایده هایی برای آشپزی و دستور العمل های جدید می دهد تا به راحتی یک غذای چند منظوره درست کنید که خوشمزه به نظر می رسد، طعم لذیذی دارد و دوستان شما را متحیر می کند.

  1. دلیلی برای خوش گذرانی و سرگرمی

ما اغلب در دام بزرگسالی می افتیم و بخش سرگرمی زندگی خود را فراموش می کنیم، در حالی که همه ما سزاوار آن هستیم که هر از چند گاهی خوش بگذرانیم. ثبت نام در دوره های آشپزی تخصصی آکادمی سرآشپزان راهی عالی برای تغییر حال و هوای زندگی و در عین حال کسب یک مهارت پرکاربرد جدید برای شماست. به این ترتیب، در کلاس‌ها فرصتی برای معاشرت و ملاقات با دوستان جدید خواهید داشت و می توانید ضمن آموزش دیدن توسط سرآشپزان حرفه‌ای، از زندگی خود نیز لذت ببرید.

  1. نهایت استفاده از زمان در خانه

ناگفته نماند، دوره های آنلاین آشپزی به شما این امکان را می دهد که از زمان خود در خانه نهایت استفاده را ببرید. در حالی که بسیاری احتمالاً وقت خود را در روز با تماشای تلویزیون یا گشت و گذار در فضای مجازی تلف می‌کنند، شما از زمان اضافه‌ای که در خانه دارید بهترین استفاده را می‌برید و مهارت‌های جدیدی را به دست خواهید آورد. بعلاوه، می توانید با غذاهای خوشمزه خود را مهمان کنید.

ثبت نام در بهترین آموزشگاه آشپزی تهران

این روزها دوره های آشپزی بیش از هر زمان دیگری در دسترس شما هستند و تقریبا برای هر نوع غذایی، کلاسی نیز وجود دارد. می خواهید سوپ های خوشمزه درست کنید؟ شاید هم می خواهید یاد بگیرید به صورت اصولی کباب درست کنید؟ به هر حال، برای تک تک عزیزانی که به آشپزی علاقه دارند دوره وجود دارد و کلی دستور العمل و نکات و ترفندهای منحصر به فرد وجود دارد که می توانید آن‌ها را دنبال کنید.

چه یک آشپز خبره یا یک فرد علاقه مند به آشپزی باشید که می خواهد مهارت‌های خود بهبود ببخشد، کلاس های آشپزی آکادمی سرآشپزان قطعا به شما کمک خواهند کرد. پیوستن به کلاس های آشپزی ما به عنوان یک سرآشپز خبره شما را با بسیاری از روش ها و دستور العمل های آشپزی دیگر آشنا می کند. فارغ از سطح مهارتی که به عنوان آشپز دارید، همیشه چیزهای جدیدی در کلاس آشپزی یاد خواهید گرفت. همچنین، با توجه به تنوع دوره‌های مختلفی که داریم، به عنوان کسی که از صفر شروع می کند، هیچ مکان دیگری برای یادگیری و بهبود مهارت های آشپزی شما به جز آکادمی بین المللی سرآشپزان وجود ندارد.

با همه این دلیل، چرا همین امروز در یک دوره آشپزی ثبت نام نمی کنید؟

منیع : https://bestasianchefs.com/blog/best-cooking-academy-in-tehran/

حل مسئله در واقع استفاده از منطق برای درک شرایط و دستیابی به یک راه حل هوشمندانه است. در حقیقت، افرادی که از مهارت حل مسئله برخوردارند می توانند مشکلات احتمالی آینده را پیش بینی کنند و برای جلوگیری از آن ها یا کاهش اثرات منفی این مشکلات، بهترین اقدام انجام دهند.

تعریفی از مهارت حل مسئله

منظور از مهارت حل مسئله یا (Problem Solving)، یک فرآیند شناختی – رفتاری است که توسط خود فرد هدایت شده و با کمک آن، راه حل‌های موثر و سازگارانه‌ای برای مسائل زندگی می‌یابد. 

با تسلط بر این مهارت، در زندگی شخصی خود می‌توانید علل احتمالی یک مسئله را بیابید و برای حل آن موضوع، برنامه‌ای عملی را تهیه نمایید.

بسیاری از این فرصت‌ها از دست می‌روند یا به طور کامل از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم و بنابراین جلوی پیشرفت و موفقیت خود را می‌گیریم. اغلب ما در مورد چگونگی استفاده از فرصت‌ها و همچنین موانعی که برای ما سودمند هستند اطلاعات کمی داریم.

 

مهارت‌های حل مسئله کدامند؟

برخی مهارت‌های اساسی برای حل مسئله وجود دارند که هر یک از ما برای اینکه بتوانیم مشکلات‌مان را به خوبی حل کنیم، باید آن‌ها را در خود پرورش دهیم. البته در برخی موارد نیز باید ‌برای حل مشکلات‌مان از مهارت‌های فنی خود کمک بگیریم. به همین دلیل ضروری است که به توسعه مهارت‌های حل مسئله خود ادامه دهیم. در ادامه به مهارت‌های لازم برای حل مسئله می‌پردازیم.

خلاقیت

مهارت‌های تحقیق

مهارت‌های تحلیلی

مهارت‌های تصمیم‌گیری

مهارت‌های ارتباطی

مهارت‌های آگاهی به زمان

 

دلایل ضعف در مهارت‌های حل مسئله چیست؟

برای این که بدانیم چرا برخی افراد در زمینه روبرویی با مشکلات ضعیف هستند لازم به موارد زیر درباره آن‌ها اشاره کنیم:

اشتباه گرفتن نشانه‌ها با دلایل واقعی مشکلات

جست و جوی راه حل‌های سریع به جای راهکارهای موثر

تکیه‌ بیش از حد به دانش‌ خود

ورزش‌های ملایم و ضربه‌ای انجام دهید

با حل معما ذهن خود را ورزیده کنید

خواب با کیفیت و کافی داشته باشید

 

 

راه های تقویت مهارت حل مسئله
 

ورزش‌های ملایم و ضربه‌ای انجام دهید

با حل معما ذهن خود را ورزیده کنید

خواب با کیفیت و کافی داشته باشید

یک دفترچه یادداشت از ایده‌ها تهیه کنید

یوگا را در برنامه روزانه خود قرار دهید

از نقشه ذهنی استفاده کنید

میان خود و مسئله فاصله روانشناسی ایجاد کنید

فوتبال بازی کردن را فراموش نکنید

 

6 مرحله از روش‌های مهارت حل کردن مسئله

حل مسئله نیازمند یک روش گام به گام برای مواجه شدن با یک چالش است

مشکل را شناسایی کنید.

اطلاعات مرتبط را جمع آوری کنید.

راه حل‌های احتمالی را شناسایی کنید.

تصمیم‌گیری کنید

تصمیم را عملی کنید

منتظر نتیجه‌ها باشید