بادبادک

روزمرگی های یک بادبادک تنها

روزمرگی های یک بادبادک تنها

دلایل شکست CMMS

شنبه, ۱۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۲۱ ق.ظ

https://pscmms.com/wp-content/uploads/2022/11/CMMS-Jeff-final-e1620160237703.jpeg

دلایل شکست CMMS

بسیاری از پروژه ­های موفق CMMS به پختگی کامل نمی­رسند و برخی دیگر نیز کاملاً شکست می­خورند. در اینجا برخی از دلایل شکست CMMS بیان می­شود

دلایل شکست CMMS :

  • عدم وجود پشتیبانی مدیریت از CMMS: مهمترین عنصر لازم برای موفقیت هر پروژه بزرگ وجود تعهد و حمایت مدیران طراز اول از آن است. بی­ علاقگی مدیران طراز اول به پروژه، شانس موفقیت آن را از بین می­برد. چنانچه مدیران طراز اول نگاهی منطقی و معقول به آن داشته باشند و منابع مورد نیاز آن را فراهم نمایند، موفقیت پروژه تضمین خواهد شد.
  • جابه ­جایی کارشناسان: پروژه ­های CMMS به سه دلیل بر اثر جابه­ جایی کارشناسان، شکست می­خورد، یک عضو کلیدی یا یکی از اعضای تیم پروژه ممکن است بازنشسته شده، کار خود را ترک کند و یا به جای دیگر منتقل شود. در پروژه ­های پیچیده ­ای همچون CMMS، استمرار یک عنصر کلیدی است. به منظور ایجاد و حفظ این استمرار، در هنگام تغییر کارشناسان، هر مرحله از پروژه باید با دقت مستندسازی شود.
  • مقاومت کاربران: یکی از دلایل شکست CMMS مقاومت کاربران است .در اغلب موارد، هنگامی ­که مدیران تصمیم به استفاده از CMMS می­گیرند، مقاومت کاربران نسبت به رایانه، نادیده گرفته می­شود. این مشکل می­تواند، حتی نسبت به از دست دادن یکی از اعضای کلیدی سازمان، مخرب ­تر باشد. کارشناسان ممکن است با اشتیاق، رایانه ­ای شدن را پذیرفته و یا با آن مخالفت کنند. مدیریت ممکن است CMMS را به عنوان ابزاری برای کمک به کارشناسان در نظر بگیرد.
    در­حالی­که از سوی دیگر، کارشناسان ممکن است آن را تهدیدی برای شغل و امنیت شخصی خود بدانند.

کاربران باید بدانند که یک دوره گذر در راه است و فرآیند فعلی تغییر خواهد کرد و حداقل برای مدت کوتاهی، این امر دشوار خواهد بود. پروژه ­های CMMS که معمولاً مبنای بهره ­وری بیشتر می­باشد، ممکن است از سوی تکنسین­ ها، به عنوان عاملی برای کوچک کردن شرکت مورد تردید واقع شوند.

پروژه ­های CMMS به خاطر ضعف سیستم با شکست رو به ­رو نمی­شوند بلکه به خاطر امتناع کارشناسان از کار کردن با آن، ناموفق خواهد بود. در نهایت باید اذعان کرد عامل تعیین ­کننده موفقیت سیستم، میزان استفاده از آن است، استفاده نکردن از سیستم، طبیعتاً منجر به شکست می­شود.

مقاومت کارشناسان در مقابل رایانه ­ای شدن، نباید از پروژه شما جلوگیری کرده و یا آن را به تأخیر بیاندازد. مراحل پیاده ­سازی را به طور کامل برنامه­ ریزی کرده و با سیستم جدید کاملاً آشنا شوید. فعالانه، کارشناسان خود را رهبری کنید. این نکته را به خوبی برای خود روشن سازید که شما از آنها نمی­خواهید کاری انجام دهند و شما خودتان هم کاری انجام نمی­دهید. اهمیت پشتیبانی و تعهد کامل خود را به پروژه تقویت کنید. تأکید کنید که CMMS یک ابزار کمک­ کننده بوده و هرگز یک تهدید شغلی و یا شخصی نیست. به کارشناسان اطمینان دهید که در صورت بروز مشکل، آنها همواره امکان بازگشت دارند. چنانچه این اقدامات را انجام دهید، شانس بقا و موفقیت سیستم شما بیشتر خواهد شد.

  • انتخاب غلط CMMS این موضوع یکی از دلایل شکست CMMS محسوب می­شود. هیچ چیز مانند یک بسته CMMS مناسب نیست. شما باید یک بسته خوب را براساس نیازها و الزامات خود انتخاب کنید. یک CMMS که برای محیط تولید طراحی شده، نمی­تواند برای تأسیسات بهداشتی و درمانی مناسب باشد.

در اواسط دهه 80 میلادی، هنگامی که شرکت ­ها اقدام به استفاده از CMMS کردند، آنها به اندازه امروز در خصوص CMMS و فناوری آگاهی نداشتند. در نتیجه بسیاری از آنها، در انتخاب CMMS اشتباه کردند، البته نگران نباشید چون هر چیزی یک طرف روشن نیز دارد. کم­کم، سازمان­ ها نسبت به این موضوع اطلاعات مناسبی کسب نمودند و امروزه به خوبی می­دانند که چه چیزی می­خواهند و چه چیزی نمی­خواهند. بنابراین خوشبختانه، هنگامی­که آنها آماده پذیرش CMMS هستند، تصمیم درست را اتخاذ می­کنند.

  • توجیه براساس قابلیت­ های پیشرفته: پیاده­ سازی معمولاً دو مرحله پیشرفت تحت عناوین قابلیت­ های اولیه و قابلیت­ های پیشرفته دارد. بسیاری از شرکت­ ها به قابلیت های اولیه دست می­یابند ولی در رسیدن به قابلیت­ های پیشرفته ناتوان هستند. متأسفانه بسیاری از شرکت­ها، CMMSرا بر اساس قابلیت­ های پیشرفته، توجیه می­کنند. شما باید CMMS خود را بر اساس دست­یابی به قابلیت ­های اولیه توجیه کنید. دستاوردهای بیشتر، پاداشی است که اجرای کل CMMS را با موفقیت رو به ­رو می­کند.
  • چسبیدن به سخت­ افزار/نرم ­افزارهای محدود­کننده: گاهی سیاست ­های شرکت، الزامات سخت­ افزاری و همچنین نرم­ افزاری را دیکته می­کنند. بهترین CMMS که شما می­یابید ممکن است بر روی سخت ­افزار شرکت کار نکند. برخی از این سیاست­ ها معنی­دار هستند، اما برخی دیگر به خوبی برنامه­ ریزی نشده ­اند، چرا که نیازهای هر سازمان متفاوت بوده و نیازمند راه ­حل­ های خود است
  • فقدان آموزش کافی در زمان پیاده ­سازی: چنانچه کارشناسان ندانند که چگونه به صورت کارآمد با نرم ­افزار کار کنند، پیاده­سازی شما موفقیت ­آمیز نخواهد بود. آموزش کاربران بسیار مهم است. در همین فصل نکات بیشتری را در این خصوص خواهید آموخت.
  • عدم وجود پیگیری و نظارت ­های بعدی: این موضوع نیز به عدم تعهد مدیران بالادست بر می­گردد. پیگیری مناسب پروژه به منظور اطمینان از استمرار آن، بسیار مهم است.
  • عدم پشتیبانی کامل فروشنده CMMS: این موضوع به انتخاب نادرست بر می­گردد. بهترین CMMS هم، درصورتی­که از پشتیبانی فروشنده برخوردار نباشید، به خوبی کار نمی­کند. این موضوع یکی از معیارهای انتخاب است.

در ادامه موارد بالا می توان به اهمیت انتخاب نرم افزار نگهداری و تعمیرات اشاره کرد که یک نرم افزار نت می تواند تاثیر مثبتی در موفقیت cmms داشته باشد

منبع : https://pscmms.com/2022/11/27/cmms-6/

  • امیر ایران نژاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی