بادبادک

روزمرگی های یک بادبادک تنها

روزمرگی های یک بادبادک تنها

۱۸ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

https://memberpars.com/wp-content/uploads/2020/04/web-design-introduction.png-hamyarit.com-web-design-introduction.png

طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی در شبکه اینترنت کانال ها گروه ها و سایت هایی وجود دارد که کاربران از طریق

ان در حال تبادل اطلاعات هستند و می توانند با یکدیگر ارتباط بر قرار بکنند

اما برخی از شبکه های مجازی استفاده می کنند و برخی از کاربران 

طراحی سایت فروشگاهی را سفارش می دهند

شبکه های تلگرام و اینستاگرام بزرگترین شبکه های تبادل ارتباطات هستند

و کاربران به راحتی می توانند در ان فعالیت بکنند زیرا بالا ترین سرعت

را برای کاربران خود ایجاد کرده اند

اما شبکه های تلگرام و اینستاگرام فقط دو سایت هستند که بر روی اپلیکیشن

امده اند!

در اصل این پیامرسان ها سایت هستند شما می توانید در سایت تلگرام ثبت نام

کنید و در انجا شروع به تبادل اطلاعات بکنید

در واقع تلگرام و اینستاگرام زیر مجموعه ای از گوگل به حساب می ایند

سایت چیست؟

به هر محیط کاربری سایت می گویند به طور مثال

شما یک زمین فوتبال دارید ان زمین فوتبال سایت ورزشی به حساب

می اید

و می توانید در انجا به دنبال کاری که در ان زمین می خواهید بکنید بروید

در یک سایت ورزش می کنند در یک سایت پرکینگ خودرو ها می باشد

پس متوجه شدیم که سایت همان مکان می باشد

سایت اینترنتی دارای چه ویژگی هایی می باشد؟

هر سایت دارای یک ادرس و یک فضایی می باشد که اطلاعات در ان بارگیری

می شود تا برای کاربران صفحات و متن و عکس ها نمایش داده شوند

ادرس ها مانند memberpars.com این یک ادرس اینترنتی می باشد

هر مکانی برای خود یک ادرسی دارد سایت هم همینگونه می باشد

در اصل به ادرس سایت دامین { Domain } می گویند

پس دامین همان ادرس می شود که از ان استفاده می کنیم

در ادرس یک مکان وجود دارد که در ان مکان مصالح و.. را می گذارند که به

جایی که مصالح و وسایل را بارگذاری می کنند و در انجا قرار می دهند

هاست می گوییند هاست در واقع فضای جایگذاری مطالب عکس و مقالات

شما است تمام اطلاعات شما در هاستینگ ذخیره می شود و شما می توانید

از ان استفاده بکنید اگر هاست نباشد خانه ای هم نیست

در واقع هاست را به مثال خانه بیارویم به معنای ساختمان شما می باشد

راه های درامد زایی از طراحی سایت فروشگاهی

کانال های فروشگاهی سود های بالایی دارد که قابل اندازه گیری نمی باشد

شما اگر یک فروشگاه در سطح شهر داشته باشید و در کنار کار خود سایت

را ایجاد بکنید به قدری سایت شما فروش ان بالا  می برد که شما مغازه را

می بندید و سایت را تقویت می کنید و فروش اینترنتی خود را بالا می برید

سایت فروشگاهی باید سئو شده باشد

سئو

سئو چیست؟

سئو در واقع رتبه سایت شماست اگر شما سئو خوبی داشته باشید

سایت هایی بالا می اید سایت هایی که در گوگل در صفحه بالا

می ایند به این معناست که سئو خوبی بر روی انها جای گذاری شده است

همانطور که در عکس بالا می بینید ما خرید ممبر اد گلد را سرچ کرده ایم 3تا سایت

در ابتدا صفحه بالا امده است این به معنای ان است که این سایت ها از

سئو بسیار خوبی برخوردار هستند و پتانسیل بالایی برای درامد زایی دارند

شما اگر بتوانید سایت خود را در بالای گوگل بیاورید می توانید مشتریان زیادی را

جذب خود بکنید

تیم ممبر پارس مفتخر است که طراحی سایت انجام دهد

با بالا ترین کیفیت

جهت هماهنگی خرید سایت با شماره زیر تماس بگیرید یا در تلگرام

هماهنگ شوید

09399724429

منبع : https://memberpars.com/web/

https://memberpars.com/wp-content/uploads/2020/07/photo_2020-07-04_15-22-52.jpg

خرید ممبر ادد اجباری کانال و گروه

خرید ممبر ادد اجباری برای انواع کانال و گروه های تلگرامی می توان انجام داد

در تلگرام و اینستاگرام انواع ممبر گیری ها موجود می باشد از ممبر گیری به صورت اختیاری

تا ممبر گیری به صورن ادد اجباری اما ممبر گیری اختیاری به چند صورت موجود می باشد

و ممبر گیری ادد اجباری هم به چندین صورت وجود دارد

ممبر ادد اجباری چگونه است؟

ممبر گیری به صورت ادد اجباری کاربران ایرانی و واقعی را وارد کانال شما می کند به این

صورت که کاربرانی که به طور مثال موبوگرام را نصب کرده اند به صورت خودکار وارد کانال

یا گروه شما می شود اما در همین ممبر گیری اد اجباری ممبر گیری های متفاوتی وجود

دارد که در این مقاله برای شما توضیح می دهیم

ممبر ادد اجباری ساده { با صدا و بی صدا }

کاربران در ممبر گیری اد اجباری ساده خودکار در کانال شما ادد می شوند اما ممبر گیری

اجباری به صورت ساده دو نوع الگو با صدا و بی صدا دارد

در ممبر اجباری با صدا هر پیامی در کانال بگذارید کاربر بر روی اعلان موبایل ان می اید

اما در ممبر اجباری بی صدا هنگامی که شما پیامی را در کانال می گذارید کاربر متوجه

گذاشتن ان نمی شوند و فقط در صورتی کانال شما را می بینند که لیست کانال های

خود را چک بکنند

ممبر ادد اجباری هیدن

ممبر گیری به صورت هیدن یکی از انواع ممبر گیری ها به صورت ادد اجباری است

که طرفدار بالایی هم دارد این نوع ممبر گیری به ممبر گیری مخفی یا ممبر گیری فیک

هم شناخنه شده است زیرا ویو بسیار پایین و کیفیتی ندارد و سایت ها و کانال ها به

عنوان ممبر فیک ان را به فروش می رسانند و این نوع ممبر گیری فقط برای کانال قابل انجام

است

ممبر ادد اجباری گلد { تازه نفس }

ممبر گلد به ممبر گیری می گویند که به صورت ادد اجباری وارد کانال شما می شوند

اما کیفیت ان بالا تر نسبت به ادد اجباری ساده می باشد ممبر گلد به ممبر گیری کیفیت

بالا اما به صورت ادد اجباری می گویند ممبر ادد گلد با پنل های تازه نفس انجام می شود

ممبر گلد همان ممبر ادد اجباری است اما کاربران ان کاربرانی هستند که کمتر وارد کانال ها

و گروه ها می شوند پس کیفیت ان بالا تر از ممبر ادد اجباری می باشد

جهت خرید می توانید اینجا کلیک کنید و ان را خریداری بکنید

ممبر ادد قفلی

ممبر ادد قفلی به این صورت است که کاربران به صورت ادد اجباری وارد کانال شما می شوند

اما تفاوت ان در این است که کاربر اگر لفت بدهد دوباره خودکار پیوستن می خورند و نمی توانند

لفت بدهند در صورتی می توانند لفت بدهند که تلگرام غیر رسمی را پاک بکنند

جهت خرید ممبر گیری به صورت ادد قفلی هم می توانید اینجا کلیک کنید و ان را خریداری بکنید

منبع : https://memberpars.com/real-2/

 

https://adspersian.ir/wp-content/uploads/2020/07/6-min-2-810x370-1.jpg

روانشناسی رنگ ها در طراحی وبسایت

اگر در حال راه اندازی یک وبسایت جدید باشید و یا بخواهید وبسایت قدیمی خود را بازسازی نمایی ؛ در هر دو صورت انتاخب تم و رنگبندی مناسب کاری مهم و ضروری بوده و حاوی حس و پیامی است که بصورت غیر مستقیم به کاربران خود القا می نمایید. اگر انتخاب رنگبندی سایت شما از نظر روانی حس مناسبی را القا نکند یا از نظر زیبایی چشمگیر نباشد ، ممکن است بازدید کنندگان دیگر کاری به محتوای شما نداشته باشند و وبسایت را ترک نمایند. بررسی ها نشان می دهد که کاربران به سمت سایت های زیباتر رغبت بیشتری نشان می دهند.

قاعدتا مستحضرید که یک وبسایت معمولا از ترکیب دو یا چند رنگ به عنوان تم اصلی بهره می برد ، بنابراین باید در انتخاب این رنگ ها و تناسب آن ها در کنار یکدیگر حسابی دقت نمود و سایر المان ها را جوری در نظر گرفت که تم کلی سایت زیبا بوده و از یک قاعده کلی پیروی کند.

در مقاله قبلی تحت عنوان ” اصول استفاده از رنگها در طراحی وبسایت ” با اصول استفاده از رنگ ها تا حدودی آشنا شدید. در ادامه همراه ما باشید.

 

رنگ های جذاب از نگاه روان شناسان

در انتخاب رنگبندی یک سایت اینطور نیست که هر رنگی از نظر شما جذاب یا زیباست را انتخاب نمایید. این رنگ ها هستند که می توانند برند و نام تجاری شما و وبسایت شما را تقویت کنند و کاربران را به استفاده از آن ترغیب نمایند. انتخاب رنگبندی یک سایت کار ساده ای نیست و در آن باید تلفیقی از هنر و علم را در نظر گرفت ، علمی که اصول و قواعد انتخاب رنگ را تعیین کند و هنری که زیبایی و هارمونی آن را تضمین نماید.

رنگی که انتخاب می نمایید باید متناسب با کارکرد وبسایت شما باشد و با توجه به کارکرد یک وبسایت انتخاب شود. هر رنگ حس و ویژگی عاطفی خاصی را در کاربران القا می کند و باید انتخاب رنگبندی وبسایت با توجه به همین موضوع انتخاب شده و با توجه به همین اصول علمی به کارگیری گردد. در ادامه شما را به طور کلی با تاثیر عاطفی رنگ های مهم آشنا می نماییم.

 

تاثیر عاطفی رنگ ها بر روی کاربران وبسایت

رنگ زرد : رنگ رنگی سرزنده و شاداب است و معمولا برای جلب توجه از آن استفاده می شود. از این رنگ برای بک گراند صفحات استفاده نمی کنند چرا که به شدت خسته کننده بوده و چشم کاربران را می آزارد

رنگ قرمز : رنگی با انرژی بالاست ، افزایش دهنده ضربان قلب بوده و حس فوریت و اضطرار را به کاربر القا می نماید. معمولا در حراج های کلی از رنگ قرمز استفده می شود.

رنگ آبی : این رنگ احساس صداقت و امنیت بالایی ایجاد می کند ، آبی نوعی آرامش به همراه صداقت را به کاربران القا می نماید. برای همین است که از این رنگ در سایت های تجاری و بانک ها استفاده زیادی  می کنند.

رنگ سبز : رنگ سبز رنگ القا دهنده حس تمکن مالی و ثروت است. همراهی با ثروتمندان ، سبز راحت ترین رنگ برای چشم انسان است ، برای همین برای دگمه های خرید و تم فروشگاه ها ، علی الخصوص بخش فروش از آن استفاده می کنند.

رنگ صورتی : این رنگ بسیار رمانتیک است و زنانه ترین رنگی است که می توان در نظر گرفت. ورتی القا کننده لطافت به همراه پاکیزگی است. برای همین معمولا وبسایت های بانوان یا محصولات آرایشی و بهداشتی به سراغ صورتی می روند.

رنگ بنفش : این رنگ برای تسکین دادن و آرام کردن به کار می رود. حس آرامشی که رنگ بنفش القا می کند بی نظیر است. این رنگ آرامش همراه با شادی را به ارمغان می آورد و در مدت زمان حس اعتماد ایجاد می نماید.

رنگ سورمه ای: از این رنگ برای ایجاد حس اعتبار و ارزش استفاده می نمایند. سورمه ای همیشه رنگ افراد متشخص و با کلاس بوده است و همواره حس استحکام ، قدرت و توانایی را القا می نماید.

 

روانشناسی رنگ ها در طراحی وبسایت

رنگ ها را ساده نگیرید. رنگ ها می توانند نویدگر یک ایده خاص باشند ، پیام خاصی را برسانند ، احساسات را دستخوش تغییر نمایند و حسی خاص را به کاربران القا کنند. رنگ های روشن و پر زرق و برق حس شادمانی و انرژی مثبت القا می نمایند و در مقابل آن ها رنگ های تیره و مرده همیشه احساسی دلگیر القا می کنند.

در روانشناسی انتخاب رنگ ؛ تاکید می شود که رنگ های گرم حس خوش بینی ، شور و هیجان و خلاقیت را به کاربران القا می نمایند. در عوض آن رنگ های خنک نماد صلح و آرامشند ، ایجاد سازگاری می نمایند به همین منظور است که شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها زیاد به سرغ رنگ های خنک و سرد می روند.

فراموش نشود که علاوه بر القای احساسات ، هر رنگ می تواند یک پیام جهانی داشته باشد. به عنوان مثال رنگ قرمز آتشین در جهان نماد اعلام خطر و هشدار است. باید اشاره کنیم که در طراحی وبسایت ما با یک رنگ کار نداریم و معمولا بین دو الی پنج رنگ مورد استفاده قرار می گیرد. اینجاست که کار دارای پیچیدگی های خاص خود می شود و باید از صاحب نظران و کارشناسان این حوزه مشورت گرفت. تا نتیجه کار معقول بوده و ما را دچار مشکل نکند.

منبع : https://adspersian.ir/psychology-of-colors-in-website-design/

https://sevengram.ir/wp-content/uploads/2020/06/Untitled-3-min.jpg

فالوور فیک اینستاگرام

 

امروزه اینستاگرام به یکی از بستر های مهم و محبوب کسب و کار های اینترنتی تبدیل شده که مخاطبان بسیاری را به خود اختصاص داده است. از این رو پیج های مختلف می کوشند تا با جذب کاربران تعداد دنبال کننده های خود را افزایش دهند. با بررسی لیست دنبال کننده های بعضی از صفحات اینستاگرامی به فالوور های غیرواقعی بر میخوریم.

راهکار های مختلفی برای کسب فالوور در اینستاگرام وجود دارد . یکی از این روش ها استفاده از فالوور های جعلی می باشند. اگرچه این دنبال کننده ها تعاملی با پیج ندارند اما سبب تاثیراتی بر روی مخاطب می شوند. خرید فالوور فیک یک روش مفید برای جلب توجه کاربران می باشد. کاربر در ابتدای ورود به یک صفحه ، تعداد فالورر ها به چشمش می آید و پس از آن سراغ پست های پیج می رود.

تفاوت اصلی میان فالوور فیک و واقعی در میزان فعالیت و تعامل آن ها با پیج می باشد. فالوور های فیک هیچگاه پست های شما را لایک نمی کنند یا برای شما کامنت نمی گذارند. لذا تعداد بالای فالوور ها حس خوبی برای کاربر ایجاد می کند و این حس به همراه کیفیت بالای پست ها نتیجه مثبتی را برای صفحه شما به ارمغان می آورد.

 

برای خرید فالوور فیک کلیک کنید

 

فالوور ها نقش رقابتی نیز در پیج ها ایفا می کنند. اگر دو پیج در یک حوزه فعالیت داشته باشند ، مشتری با بررسی این دو پیج به سمت محصولی می رود که افراد بیشتری از آن استفاده کرده اند. البته شما پس از استفاده از فالوور های فیک در صفحه خود نیازمند بهره مندی از لایک فیک نیس می باشید تا حس اعتماد کاربران دنبال کننده پیج شما از بین نرود.

نکته بسیار مهم در این زمینه ، توجه به الگوریتم های اینستاگرام می باشد. الگوریتم‌های اینستاگرام دائماً در حال بررسی صفحات هستند و اگر یک صفحه فالوورهای فعالی نداشته باشد و تعداد آن‌ها زیاد باشد، آن صفحه را بلاک یا حذف می‌کند. حال اگر آن صفحات تعدادی فالوور فعال داشته باشد و سایر فالوورها فیک باشند، آن صفحه با حذف شدن باید دوباره فعالیت خود را آغاز کند و فالوورهای واقعی خود را هم از دست می‌دهد! مثلاً اگر صفحه‌ای ۵K فالوور فعال داشته باشد اما ۵۰۰K فالوور فیک داشته باشد، احتمال آنکه اینستاگرام صفحه را حذف کند، زیاد است.

منبع : https://sevengram.ir/instagram-fake-follower/

https://sazadesign.ir/wp-content/uploads/2020/06/6-min-1.jpg

معماری داخلی طراحی داخلی دکوراسیون داخلی

معماری داخلی

پیش از تعریف و تشریح این سه مقوله آموزشی یعنی معماری داخلی، طراحی داخلی، دکوراسیون داخلی، ابتدا لازم می دانم بحث را از توصیف واژه فضا آغاز کنم، آن هم به این سبب که اصولا هر حرکت و هنری برای شکلگیری و حتی پیش از آن، نیاز به درکی از مفهوم فضا دارد چه این فضا انتزاعی باشد و چه عینی و ملموس.

 

فضا بنا به تعبیر دکارتی به طور کلی گستره ایست بی انتها و نا محدود، اما هنگامی که به این اصطلاح، صفت یا اضافه ای الحاق می کنیم، در اصل این گستره لایتناهی را با عناصری محدود کرده و قیدی بر آن وارد می کنیم که گویای منظور خاصی باشد، یا به تعبیر ارسطو که فضا را همچون ظرفی- منظور فیزیک ظرف نیست- تعبیر کرده که با مظروفی که آن ظرف را پر می کندبدان معنایی خاص می بخشیم. به عنوان مثال، هنگامی که از فضای موسیقیایی یاد می کنیم در اصل نت های مختلفی را مد نظر داریم که در کنار یکدیگر ملودی را تشکیل داده اند و ما این گستره بی انتهای فضا را با عناصر خاص موسیقیایی قوم میبخشیم، و یا در هنر نقاشی از طریق خطوط و رنگ های مختلف به عنوان عناصر محدود کننده، فضای نقاشی را تعریف می کنیم.

 

اما در میان همه هنرها، معماری به شکل ملموس تری به مقوله فضا مرتبط است. همانطور که در موجزترین تعریفی که از معماری سراغ داریم، این هنر را هنر سازماندهی فضا می دانند اما حتی اگر از تعریف هم بگذریم می توان به راحتی به درک این نکته رسید که فضای معماری از این جهت فضایی ملموستر از دیگر هنر هاست که فضای مورد بحث در آن، برخلاف مثلا فضای موسیقیایی که فضایی کاملا انتزاعی است، بیشتر همچون مجسمه سازی و پیکره تراشی که به سه بعد یعنی طول و عرض و ارتفاع می پردازد، با فضایی عینی سر و کار دارد. اما فضای معماری یک فضای سه بعدی صرف هم نیست، و این همان نکته ای است که بسیاری از آن غافلند. بعد چهارم فضای معماری دقیا همان محور مورد بحث ما در تعریف رشته های مرتبط با آن است، و برای ما توصیف این بعد از اصطلاح داخل استفاده میکنیم. در هنر معماری و هنر های وابسته به آن که آنها را در قالب ترکیباتی همچوم معماری داخلی، طراحی داخلی و دکوراسیون داخای می شناسیم، این بعد چهارم نقش بسیار بنیادی ایفا می کند. در اثبات این مدعا همین بس که صفت بکار رفته در هر سه ترکیب، داخلی است و این بدان معناست که در هر سه رشته به بعدی از ابعاد چهارگانه در معماری می پردازیم که ما از این بعد چهارم تحت عنوان کلی فضای داخلی یاد می کنیم.

معماری داخلی

معماری داخلی حلقه اتصال میان معماری و طراحی است. این رشته از طرفی همانند معماری با ساختمان و اجزاء و عناصر سازنده آن سر و کار دارد و از طرفی مانند طراحی داخلی بر فضاهای داخلی تاکید می کند.

بسته به کاربری تعریف شده و یا خواسته شده بنا، تفکیک فضاهای داخلی بنا یا اثر معماری به فضاهای مختلف از قبیل اتاق کار، اتاق خواب، هال، پذیرایی، آشپزخانه و مانند اینها در کاربری مسکونی، یا اتاق مدیر، اتاق انتظار، سالن کنفرانس و … در کاربری اداری، به همین ترتیب کاربری های تجاری، خدماتی، نمایشگاهی و موارد مشابهی که غالبا تفکیک زیر فضاهایشان با استفاده از مولفه کف و سقف و دیوار ها صورت می پذیرد، در حوزه عمل رشته معماری داخلی است. حتی نوسازی ساختمان های نسبتا قدیمی هم بر عهده این رشته قرار می گیرد.

 

اگر بخواهیم به گونه ای دیگر رشته معماری داخلی را از دو رشته دیگر تمیز دهیم، می توانیم بگوییم این رشته به طور نسبی بیشتر مرهون دانش معماری است تا هنر معماری و اگر بخواهیم با تعریف مادر این رشته را از آن دو دیگر تفکیک کنیم می گوییم که معماری داخلی فضای داخل معماری را از طریق کاملا فیزیکی از قبیل کف، سقف و دیوار ها- سازماندهی میکند، و پر معلوم است که این مرحله از سازماندهی فضا گام اول به شمار می آید و گامهای بعدی آن همانطور که خواهیم دید به ترتیب با طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی برداشته خواهد شد.

طراحی داخلی

 

طراحی داخلی فرآیندی جهت شکل بخشیدن به فضای داخلی از طریق دستکاری حجم های موجود و یا حتی بدون دستکاری در حجم ها و صرفا جهت بهبود عملکرد فضا است. در یک جمله، طراحی داخلی هنر و دانش درک رفتار اسنانهاست جهت ایجاد فضاهای کاربردی با حداکثر بازدهی در داخل ساختمانهایی که معماران طراحی کرده اند. شاید بتوان گفت طراحی داخلی داخلی کاربردی ترین هنری است که بشر به خود شناخته، چرا که وظیفه طراح داخلی، برخلاف نقاش، خلق یک اثر هنری نیست که صرفا از منظر زیبایی شناسی قابل نقد باشد، همچنین بر خلاف صنعت کار و یا حتی مخترع، ساخت محصولی که فقط عملکرد و کارایی آن مد نظر باشد، نیز نبوده، بلکه دشوارتر و ظریفتر از آنهاست. باید در عین حال که نقش هر دو ایفا می کند، هیچکدام از آنها هم نباشد شاید این تعبیر به مضمون مورد بحث نزدیکتر باشدکه طراحی داخلی با استفاده از عناصر و مولفه های مختلف معماری، کار آمد ترین فضای ممکن را به زیباترین و دلپذیرترین شکل ممکن، می افزایند، فرآیندی که از معماری آغاز و به دکوراسیون داخلی ختم می شود. طراحی داخلی علاوه بر آشنایی کامل با رشته مادر جهت خلق طرحی منطبق با نیاز رفتاری و عملکردی محیط و کاربران آن، نیازمند احاطه کامل بر روانشناسی محیط است.او علاوه بر تسلط بر فنون طراحی، بدون تسلط کامل به دانش هایی از قبیل ارگونوکی، نور پردازی، رنگشناسی و مصالح شناسی هرگز نمی تواند در کار خود فردی موفق باشد.

دکوراسیون داخلی

 

همانطور که با کمی تامل از نامش مشخص می شود، دکوراسیون داخلی با عناصری سر و کار دارد که بیشتر جنبه تزئینی دارند به نحوی که نقش تزئینی آنها از نقش عملکردیشان بیشتر است. به طور کلی، هرگونه حرکتی در جهت زیباتر جلوه دادن فضای داخلی از طریق چیدمان وسایل، مبلمان و عناصر تزئینی با در نظر گرفتن نقش و کارکردشان، مرتبط با رشته دکوراسیون داخلی است. به این ترتیب، می توان گفت عناصری چون فرش، مبل های راحتی، پرده ها، میز و صندلی، آباژور، تخت خواب، قاب عکسها، تابلو های نقاشی و ترکیب بندی اینها باهم، چه از لحاظ رنگ و بافت و چه از لحاظ فرم و عملکرد بر عهده دکوراتور داخلی است. ناگفته نماند خود این، نیازمند احاطه کامل بر مقولات رنگ شناسی، بافت شناسی، فرم شناسی و مانند اینهاست. مثلا در مبحث رنگ شناسی، اینکه هر رنگی چه به صورت مستقل و یا در حالت همنشینی با سایر رنگ ها، در چه فضاهایی چه تاثیرات روانشناختی می تواند داشته باشد، نیازمند تحصیل و کسب شناختی کامل و همه جانبه است. دکوراتور باید تا حدودی آشنا به طراحی داخلی و نیز معماری داخلی باشد زیرا همانطور که گفته شد این سه رشته هر چند تخصص های خودشان را میطلبند، لیکن تا حدودی وجوه اشتراک خود را هم دارند، چرا که حداقل اشتراک این سه، بحث پیرامون فضای داخلی و یا همان بعد چهارم است.

رنگ

 

وقتی سخن از رنگ سخن به میان می آیند همه ما تصوراتی از آن خواهیم داشت و بلا فاصله رنگ یا رنگ هایی در نظرمان جلوه گر می شود. مثل قرمز زرد آبی سبز و اشیاء و شکل ها به طور کلی دارای رنگ هستند و نور به عنوان مهم ترین عامل در تشخیص و دیدن رنگ، همواره مورد توجه بوده است.

زندگی سرشار از رنگ و جلوه های رنگ است. اهمیت و نقش رنگ در زندگی، مفاهیم مختلف و متنوعی از آن را در ذهن ما زنده می کند. در این صورت ارائه یک تعریف مشخص و تعبیر مختصر نه تنها مفهوم جامع و گسترده رنگ را در برنخواهد گرفت، بلکه برای درک ابعاد وسیع آن گمراه کننده نیز خواهد بود. رنگ در همه ابعاد وسیع آن گمراه کننده نیز خواهد بود. رنگ در همه ابعاد زندگی جاریست و بنابراین مفهوم آن به همان گستردگی مفهوم زندگی است یا به قول ایتن رنگ خود زندگی است.

رنگ های اصلی

 

منظور از رنگ های اصلی یا درجه اول رنگ هایی است که معمولا از ترکیب هیچکدام از رنگ های دیگر حاصل نمیشوند، بلکه سایر رنگ ها از ترکیب آنها با یکدیگر به وجود می آیند. رنگ های اصلی زرد، قرمز و آبی در صورتی که در خالص ترین حالت خود باشند.

منبع : https://sazadesign.ir/2020/06/28/interior-architecture-interior-design-interior-decoration/

https://sazadesign.ir/wp-content/uploads/2020/06/5-min-1.jpg

صفر تا صد آشپزخانه و کابینت

ساختار آشپزخانه

در این مقاله تلاش داریم علاوه بر پرداختن به صفرتا صد آشپزخانه و کابینت به نقش و جایگاه آن در طراحی و دکوراسیون داخلی منزل نیز بپردازیم .وجود آشپزخانه در فضای مسکونی ضروری است. چیدمان آشپزخانه باید در ارتباط نزدیک و تنگاتنگ با غذاخوری و ورودی باشد. برای تهیه غذا روی سطح میزها باید جای کافی وجود داشته باشد. برای هر مرکز کار، یک پریز جداگانه لازم است. تهویه هم به صورت طبیعی و هم به صورت مصنوعی از ملزومات کار در آشپزخانه است. جهت باز شدن درهای کابینت، بایستی خلاف جهت حرکت شخص در آشپزخانه باشد. آشپزخانه بهتر است در نمای شمالی ساختمان واقع شود.

 

مثلث کار

در آشپزخانه سه فعالیت عمده انجام می شود که عبارتند از : نگهداری مواد غذایی، شستشو و پخت و پز. به عبارت دیگر مثلث کار آشپزخانه از سه راس نگهداری( یخچال)، شستشو(سینک ظرفشویی) و پخت و پز(اجاق گاز) تشکیل می شود. رفت و آمد در آشپزخانه باید از مثلث کار، جدا باشد.

 

اشکال مختلف آشپزخانه

آشپزخانه open، که امکان مشاهده قسمت های دیگر خانه را فراهم می کند

آشپزخانه L و مثلث کار که قابلیت عملی برای open شدن را دارد.

آشپزخانه V، که مثلث کار در آن دارای سه ضلع عمود بر هم است، از یک ضلع آن می توان برای open کردن آشپزخانه استفاده کرد.

آشپزخانه خطی، که در آن همه وسایل در یک خط قرار می گیرند و در ارتباط با هم هستند. در این شکل مثلث کار وجود ندارد.

آشپزخانه کریدوری، که در آن وسایل در دو طرف چیده می شوند و امکان open شدن آن بسیار کم است.

آشپزخانه شبه جزیره ای، که در آن یکی از وسایل مثلث کار در یک ضلع قرار گرفته است و بقیه می توانند در سه ضلع دیگر قرار بگیرند.

 

کف آشپزخانه

کف آشپزخانه را می توان با سنگ، سرامیک و کف پوش های چوبی مفروش کرد، البته گاهی اوقات درزهای بین سنگ و سرامیک محل تجمع مواد غیر بهداشتی می شود. می توان جهت کاهش تجمع آلودگی ها در بین درزها از سنگ و سرامیک با ابعاد بزرگ استفاده کرد. ایزوله کردن کف آشپزخانه به خاطر شرایط خاص آن الزامی است. برای ایجاد عایق رطوبتی می توان از قیرگونی و یا شیوه های مدرن ایزولاسیون استفاده کرد. در شیوه قیرگونی برای اطمینان بیشتر، از دو یا سه لایه قیر گونی استفاده می شود که با استفاده از حرارت چسپانده می شود.

 

دیوار آشپزخانه

به دلیل وجود ذرات چربی معلق در هوای آشپزخانه، جهت پوشش دیوار ها باید از جنس صیقلی که به راحتی تمیز شوند، مثل کاشی، سرامیک، برخی از سنگ ها و بعضی رنگهای روغنی استفاده نمود. برای ایمن شدن دیوارها در برابر رطوبت، عایق رطوبتی کف را تا 80 سانتی متر از دیوار ها بالا می آورند. در دیوار پشت کابینت ها، از پوششهای ارزان قیمت استفاده می شود. اما به علت متغیر بودن جای یخچال و اجاق گاز، دیوار پشت آنها را از جنس مرغوب می پوشانند.

 

سقف آشپزخانه

در سقف آشپزخانه باید از مصالحی که جاذب رطوبت نبوده و قابل شستشو باشند استفاده کرد. رنگ آمیزی سقف آشپزخانه به وسیله رنگ های روغنی براق صورت می گیرد.

 

تاسیسات الکتریکال و مکانیکال

هرکدام از وسایل برقی آشپزخانه باید دارای یک پریز مجزا باشند. از نکات مهم در ایمنی آشپزخانه، سیم اتصال زمین است. معمولا دو سیم فاز و نول می شناسیم اما یک سیم سوم نیز داریم که سیم اتصال زمین است. این مسئله در مورد وسایل آشپزخانه اهمیت فراوان دارد. همچنین وجود آب سرد و گرم برای ظرفشویی و ماشین لباسشویی از ملزومات آشپزخانه است. باید توجه داشت برای آب گرم در لوله، یکی رفت و یکی برگشت در نظر می گیرند تا آب گرم لازم در سریعترین زمان ممکن در اختیار باشد. همچنین باید توجه نمود که لوله های فاضلاب آشپزخانه جهت ظرفشویی، لباسشویی و کفشوی آشپزخانه تعبیه شوند. همچنین تعیین مسیر لوله گاز و تعبیه مکان مناسب آن جهت اتصال به اجاق خوراک پزی آشپزخانه مهم و ضروری است.

 

در و پنجره

آشپزخانه در صورتی که اوپن نباشد دارای در است. شکل کلی در آشپزخانه باید دارای سطحی صاف و رنگی و براق باشد. پنجره به منظور تامین نور لازم و همچنین تهویه هوای فضای آشپزخانه عنصری لازم و ضروری است، بعلاوه برای تهویه بهتر و سریعتر هوای آشپزخانه از هواکش هم استفاده می شود.

 

ملزومات آشپزخانه

کابینت، یخچال، اجاق خوراک پزی، ظرفشویی، ماشین لباسشویی از جمله ملزومات آشپزخانه اند.

 

کابینت

در رابطه با صفر تا صد کابینت و آشپزخانه، مبحث طراحی کابینت آشپزخانه بسیار حائز اهمیت است. کابینت آشپزخانه به دو نوع ام دی اف و چوبی طراحی و ساخته می شود. به دلیل جلوگیری از پوسیدگی و همچنین به منظور ایجاد استحکام بیشتر در ساخت بدنه کابینت ها از ام دی اف و صفحات مرغوب چوبی و یا سنگی استفاده می کنند.

انواع مدلهای کابینت به دو صورت زمینی و دیواری وجود دارد. به منظور تسلط مصرف کننده بر قفسه ها، عمق بخش زمینی و دیواری کابینت به ترتیب 50 تا 60 و 30 تا 40 سانتی متر است. معمولا روی کابینت را با صفحات سنگی می پوشانند، بزرگی ابعاد صفحات سنگی روی کابینت باعث بالا رفتن کیفیت آن می شود. همچنین صفحات MD F با روکش ملامینه نیز برای این منظور استفاده می شود.

از دیگر دسته بندی های کابینت می توان به کابینت هایگلس، کابینت ممبران، کابینت رنگ شده و کابینت با روکش های چوب طبیعی اشاره نمود.

 

یخچال

در آشپزخانه، یخچال و فریزر یا یخچال فریزر دوقولو وجود دارند که نوع اخیر به برق و شبکه آب خانه وصل می شود. در تهیه یخچال فریزر به این نکته که بازشو درها، به کدام قسمت است توجه داشته باشید، باز شوی درها، اصولا باید به سمت دیوار باشد.

 

اجاق خوراک پزی

اجاق خوراک پزی به دو صوت رومیزی و کابینتی عرضه می شود و گرمای خود را از برق و گاز می گیرد ( انشعاب گاز اجاقها به دو صورت کپسولی و شهری می باشد). اجاقهای کابینتی مجهز به فر هستند. اما در صورتی که از کپسول استفاده شود، محفظه جای فر، محل نگهداری کپسول می شود. ظرفیت اجاق گاز را با شعله آن می سنجند. ابعاد روی اجاق خوراک پزی معمولا بین 60 تا 100 سانتی متر است. ابعاد هودهای روی اجاغ گاز نیز دارای اهمیت است. فاصله هود تا اجاق گاز باید رعایت شود. اجاق های خوراک پزی غیر کابینتی هم در دو نوع، روکار و توکار وجود دارند.

 

ظرف شویی

ظرف شویی به دو صورت روکار و توکار در بازار موجود است. بسته به استفاده مصرف کننده دارای ابعاد گوناگون و مدلهای متفاوت است. در ضمن ممکن است دارای یک لگن و یا دو لگن بوده و علاوه بر آن یک سینی و یا دو سینی داشته باشد.

 

میز و صندلی

صندلی های داخل آشپزخانه باید به دلیل استفاده کوتاه مدت از آن، به راحتی جابجا شوند. موارد کاربرد این صندلی ها منحصرا در آشپزخانه است. میزها در آشپزخانه اشکال مختلفی دارند. انتخاب و کاربرد هر یک از انواع میزها با توجه به فضای آشپزخانه و وسعت یا محدودیت آشپزخانه، همچنین سلیقه افراد صورت می پذیرد.

 

نور در آشپزخانه

برای تامین روشنایی و نور پردازی آشپزخانه بهتر است ابتدا به مقاله نور پردازی آشپزخانه مدرن در بخش وبلاگ مراجعه بفرمایید، اما به طور کلی برای این امر از نور طبیعی و مصنوعی استفاده می کنیم. پنجره در ارائه نور طبیعی به آشپزخانه از اهمیت زیادی برخوردار است. معمولا پنجره می تواند در صورت مشرف بودن به فضای سبز، نقش یک تابلوی بسیار زیبا را ایفا کند. پنجره رابطی است بین آشپزخانه و فضای خارج که علاوه بر تامین نور روز، از نظر دفع خطرات نشت گاز و آتش سوزی و نیز جهت تهویه مطلوب، تاثیر به سزایی دارد.

منبع : https://sazadesign.ir/2020/06/16/zero-to-one-hundred-kitchens-and-cabinets/

https://adspersian.ir/wp-content/uploads/2020/07/mag4-min.jpg

۵ نکته کلیدی در طراحی گرافیک

 

طراحی گرافیک هنر ارتباط بصری از طریق عکس ها ، نماد ها ، متن ها و … می باشد که توسط یک طراح گرافیک انجام می شود. زیبایی دنیای امروز وابسته به خلاقیت و هنر های آمیخته شده در شاهکار های افراد خلاق و با استعداد است. طراحی گرافیک فرآیندی خلاقانه می باشد که با ترکیب هنر و تکنولوژی ارتباط زیبایی میان ایده ها به وجود آورده است.

 

خلاقیت و تفکر گرافیکی

در طراحی گرافیک ، تنها تسلط بر ابزارهای گرافیکی و ویدیویی کافی نمی باشد و بدون خلاقیت و تفکر گرافیکی بسیار ضعیف خواهید بود. هر طراح بایستی دارای ذهن خلاق و پویا باشد تا هرچه مشتری نیاز دارد به تصویر بکشد. طراحان گرافیک می بایست پیش از هر چیزی طراح ذهن خود باشند و به توانایی های خود شاخ و برگ ببخشند.

 

رنگ

هرچند اهمیت رنگ را هر کسی می داند اما لازم است باز هم یک سری نکات در این خصوص تکرار شوند. رنگ یکی از مهمترین ارکان طراحی می باشد که به شکل رنگ و بویی دیگر می بخشد. هدایت حس و حال و جو تصویر بر عهده رنگ می باشد که می تواند موجب شکست یا موفقیت آن طرح شود. رعایت هارمونی رنگ ها و استفاده صحیح از فیلتر های رنگی سبب پرانرژی تر شدن طرح مورد نظر می شود و کیفیت آن را بهبود می بخشد. 

بهترین سایت های انتخاب رنگ عبارتند که می توانید از آن ها بهره ببرید عبارتند از:

coolors /   Flat UI Colors   /   Paletton

 

به کارگیری تایپوگرافی 

تایپوگرافی از شاخه های جذاب طراحی گرافیک است که چشم پوشی از آن خالی از لفط است. در واقع این سبک هنر حروف نگاری است که شامل طرح حروف ، ارتفاع خط ، فاصله بین حروف و نحوه چینش آن ها است. به عبارتی دیگر تصویر سازی به وسیله نشانه های زبان شناسی انجام می شود و سبب غنی شدن نوشته می شود که تاثیر گذاری آن نیز بالا می رود.

 

استفاده صحیح از فضا

شما اول باید در مورد عکس ها و یا طرح های گرافیکی که می خواهید از آنها استفاده کنید تصمیم گیری کنید. برخی از طراحان سعی می کنند از فضاهای باز زیاد برای ایجاد یک محیط تاثیر گذار استفاده کرده و مطلب را در یک قسمت محدود متمرکز کنند. عده ای دیگر از طراحان ترجیح می دهند از تصاویر گرافیکی زیاد استفاده کنند، که باعث تخریب تخیلات و تصورات آنها نسبت به آنچه در مورد طرح نهایی پوستر در ذهن داشته اند می شود. در اینجا نقش فونت بسیار اهمیت دارد چون یک فونت مناسب در یک پوستر باعث متوقف کردن عابر و جلب توجه او برای خواندن مطالب آن می شود.

 

فشرده سازی تصاویر

یکی از مهمترین اصولی که بایستی به آن توجه شود ، کاهش حجم تصاویر می باشد. این کار تا جایی که کیفیت تصاویر از بین نرود ادامه دارد. حجم بالا موجب کاهش سرعت لود سایت می شود که تاثیرات مخربی بر روی بازدید کاربران خواهد داشت ، لذا اکثر طراحان با کمپرس عکس ها موجب افزایش سرعت سایت می شوند.

منبع : https://adspersian.ir/five-key-points-in-graphic-design/

https://adspersian.ir/wp-content/uploads/2020/07/mag-min.jpg

اشتباهات رایج سئو

 

گوگل برای تفاوت قائل شدن میان سایت های با کیفیت بالا از الگوریتم های متنوعی استفاده می کند تا با رتبه بندی دقیق میان آن ها ، مدیران سایت ها را مجبور به بهینه سازی و فعالیت بی عیب و نقص در سایت کند. سئو وبسایت فرآیندی پیچیده و زمان بر می باشد که نیاز به صبر و دقت بالا دارد. 

رعایت یک سری اصول و نکات مهم در این زمینه توسط متخصصین این حوزه و وبمستر ها که براساس معیار های مختلف گوگل هستند ، افزایش رتبه سایت و برتری آن در نتایج جستجو را در پی خواهد داشت. اما در این اصول اشتباهات رایجی وجود دارد که موجب آسیب به سئو سایت می شود و تاثیرات مخربی بر روی امتیازات سایت دارد که بایستی از آن پرهیز کرد.

 

عدم برخورداری از استراتژی صحیح

اکثر افراد تنها تصمیم می گیرند بر روی یک کلمه کلیدی تمرکز کرده و به فکر قرارگیری در صفحه اول هستند. اما پیروی از یک استراتژی دقیق و حساب شده کارایی بیشتری خواهد داشت. 

 

سئو کلاه سیاه

در واقع این نوع سئو اقداماتی ناپسند و غیراخلاقی را در بر می گیرد که از طریق آن می توان به صورت بسیار محدود ، رنک یک سایت را بالا آورد. اگرچه این روش در کوتاه مدت با نتایج خوبی همراه است اما در اولین فرصت ممکن توسط موتور های جستجو تنبیه خواهد شد. استفاده از کلمات کلیدی بی مربوط و نامناسب ، ایجاد صفحات تنها برای ایندکس شدن ، انتشار محتوا اتوماتیک با ربات ها و … از انواع این روش های مخرب می باشند.

 

برای بهره مندی از خدمات سئو وبسایت کلیک کنید

 

عدم فعالیت مداوم

یکی از بهترین راه های بهبود سایت فعالیت مستمر و بروزرسانی وبسایت در فواصل مختلف زمانی می باشد که برای موتور جستجو از اهمیت بالایی برخوردار است. به طور کلی سایت هرچه پویا تر و بروز تر باشد در نگاه موتور جستجو جذاب تر به نظر می رسد. لذا هراز گاهی تغییرات مثبت در سایت بسیار کارساز خواهد بود و تاثیرات مثبتی بر روی سایت خواهد داشت.

 

کپی کردن

اگرچه انتشار محتوا کمک بسیاری به بیشتر دیده شدن سایت شما می کند و از مهمترین نکات می باشد اما محتوا نویسی نیازمند پیروی از اصول مهمی است تا نتیجه معکوس ندهد. یکی از مهمترین نکات در این زمینه ، عدم کپی برداری و ایجاد محتوای جدید می باشد. 

 

لینک های تکراری

لینک های تکراری نیز از آن دسته مخرب هایی هستند که سبب آسیب به سئو سایت می شوند. در واقع اگر در یک صفجه هرچند تا لینک به صفحه ای دیگر داده شود ، تنها لینک اول محسوب می شود. استفاده بیش از حد از لینک ها و لینک پی در پی به یک صفحه با جریمه گوگل مواجه خواهد شد و امتیاز منفی برای سئو را در پی خواهد داشت.

 

استفاده نکردن از گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس یکی از ابزارهای قدرتمند و رایگان در حوزه سئو می باشد که استفاده از نتایج و تحلیل های آن بسیار موثر است. با برخورداری از این نتایج اشتباهات سئو سایت نمایان می شود و به راحتی می توانید از خطاهای دیگر جلوگیری کنید.

منبع : https://adspersian.ir/common-seo-mistakes/

https://adspersian.ir/wp-content/uploads/2020/07/mag2-min.jpg

روش های جذب ممبر تلگرام

پیام رسان تلگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی محسوب می شود که روزانه چیزی حدود بیش از ده میلیارد پیام در آن فرستاده می شود. چت و به اشتراک گذاری عکس و فیلم ، پست ها و توییت های مختلف و موشن گرافیک عمده فعالیت های این شبکه اجتماعی را شامل می شوند. تعداد اعضا از مهمترین مشکلات مدیران تلگرامی می باشد که راه های مختلفی برای حل آن وجود دارد.

 

روش گوله برفی

در این روش از دوستان و آشنایان خواسته می شود تا با جوین دادن در کانال شما تعداد اعضا را بالا ببرند. همچنین از آنها می خواهید با به اشتراک گذاشتن مطالب و لینک کانال به افزایش ممبر ها کمک کنند. در این روش شاخه های افزایشی ممبر بسیار گسترده خواهند شد و شما از طیف های مختلف ، کاربران را به سمت کانال خود جذب خواهید کرد.

 

استفاده از ممبر فیک

ممبر فیک همانطور که از نامش پیداست از کلمه انگلیسی Fake منشا گرفته است که به معنای تقلبی می باشد ؛ ممبر های فیک غیرواقعی محسوب می شود. یکی از روش های کسب اعتبار برای کانال های تلگرامی تعداد بالای اعضای آن می باشد که موجب تامین هدف های مدیر کانال می شود.

برای خرید ممبر فیک تلگرام کلیک کنید

 

شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از روش های افزایش ممبر ، بهره بردن از شبکه های اجتماعی دیگر است که می توانید با معرفی کانال خود در برنامه هایی نظیر توییتر ، اینستاگرام ، فیسبوک و … تبلیغات گسترده ای داشته باشید. معرفی حوزه فعالیت و توضیحات مختصر در خصوص کانال و استفاده از هشتگ های کاربردی بسیار مناسب خواهد بود.

 

تبادل لینک

در برخی مواقع مدیران کانال ها با اشتراک گذاری لینک کانال های یکدیگر ، کاربران و اعضای کانال خود را ترغیب به عضویت در کانال هدف می کنند. البته باید توجه داشته باشید کانالی که با آن تبادل می کنید از ممبر فیک استفاده نکرده باشد تا بیشترین بازدهی را در پی داشته باشید.

 

افزایش تعامل با کاربران

ایجاد نظرسنجی و گرفتن بازخورد از اعضا هرچند باعث افزایش ممبر ها نمی شود اما حفظ ممبر ها را در پی دارد. از کاربران خود در مورد پست گذاری هایی که انجام می دهید نظر بخواهید و از انتقادات و پیشنهادات آن ها در پیشرفت و گسترش کانال خود استفاده کنید.

منبع : https://adspersian.ir/telegram-member-recruitment-methods/

https://sazadesign.ir/wp-content/uploads/2020/06/6-min-1.jpg

معماری داخلی طراحی داخلی دکوراسیون داخلی

معماری داخلی

پیش از تعریف و تشریح این سه مقوله آموزشی یعنی معماری داخلی، طراحی داخلی، دکوراسیون داخلی، ابتدا لازم می دانم بحث را از توصیف واژه فضا آغاز کنم، آن هم به این سبب که اصولا هر حرکت و هنری برای شکلگیری و حتی پیش از آن، نیاز به درکی از مفهوم فضا دارد چه این فضا انتزاعی باشد و چه عینی و ملموس.

 

فضا بنا به تعبیر دکارتی به طور کلی گستره ایست بی انتها و نا محدود، اما هنگامی که به این اصطلاح، صفت یا اضافه ای الحاق می کنیم، در اصل این گستره لایتناهی را با عناصری محدود کرده و قیدی بر آن وارد می کنیم که گویای منظور خاصی باشد، یا به تعبیر ارسطو که فضا را همچون ظرفی- منظور فیزیک ظرف نیست- تعبیر کرده که با مظروفی که آن ظرف را پر می کندبدان معنایی خاص می بخشیم. به عنوان مثال، هنگامی که از فضای موسیقیایی یاد می کنیم در اصل نت های مختلفی را مد نظر داریم که در کنار یکدیگر ملودی را تشکیل داده اند و ما این گستره بی انتهای فضا را با عناصر خاص موسیقیایی قوم میبخشیم، و یا در هنر نقاشی از طریق خطوط و رنگ های مختلف به عنوان عناصر محدود کننده، فضای نقاشی را تعریف می کنیم.

 

اما در میان همه هنرها، معماری به شکل ملموس تری به مقوله فضا مرتبط است. همانطور که در موجزترین تعریفی که از معماری سراغ داریم، این هنر را هنر سازماندهی فضا می دانند اما حتی اگر از تعریف هم بگذریم می توان به راحتی به درک این نکته رسید که فضای معماری از این جهت فضایی ملموستر از دیگر هنر هاست که فضای مورد بحث در آن، برخلاف مثلا فضای موسیقیایی که فضایی کاملا انتزاعی است، بیشتر همچون مجسمه سازی و پیکره تراشی که به سه بعد یعنی طول و عرض و ارتفاع می پردازد، با فضایی عینی سر و کار دارد. اما فضای معماری یک فضای سه بعدی صرف هم نیست، و این همان نکته ای است که بسیاری از آن غافلند. بعد چهارم فضای معماری دقیا همان محور مورد بحث ما در تعریف رشته های مرتبط با آن است، و برای ما توصیف این بعد از اصطلاح داخل استفاده میکنیم. در هنر معماری و هنر های وابسته به آن که آنها را در قالب ترکیباتی همچوم معماری داخلی، طراحی داخلی و دکوراسیون داخای می شناسیم، این بعد چهارم نقش بسیار بنیادی ایفا می کند. در اثبات این مدعا همین بس که صفت بکار رفته در هر سه ترکیب، داخلی است و این بدان معناست که در هر سه رشته به بعدی از ابعاد چهارگانه در معماری می پردازیم که ما از این بعد چهارم تحت عنوان کلی فضای داخلی یاد می کنیم.

معماری داخلی

معماری داخلی حلقه اتصال میان معماری و طراحی است. این رشته از طرفی همانند معماری با ساختمان و اجزاء و عناصر سازنده آن سر و کار دارد و از طرفی مانند طراحی داخلی بر فضاهای داخلی تاکید می کند.

بسته به کاربری تعریف شده و یا خواسته شده بنا، تفکیک فضاهای داخلی بنا یا اثر معماری به فضاهای مختلف از قبیل اتاق کار، اتاق خواب، هال، پذیرایی، آشپزخانه و مانند اینها در کاربری مسکونی، یا اتاق مدیر، اتاق انتظار، سالن کنفرانس و … در کاربری اداری، به همین ترتیب کاربری های تجاری، خدماتی، نمایشگاهی و موارد مشابهی که غالبا تفکیک زیر فضاهایشان با استفاده از مولفه کف و سقف و دیوار ها صورت می پذیرد، در حوزه عمل رشته معماری داخلی است. حتی نوسازی ساختمان های نسبتا قدیمی هم بر عهده این رشته قرار می گیرد.

 

اگر بخواهیم به گونه ای دیگر رشته معماری داخلی را از دو رشته دیگر تمیز دهیم، می توانیم بگوییم این رشته به طور نسبی بیشتر مرهون دانش معماری است تا هنر معماری و اگر بخواهیم با تعریف مادر این رشته را از آن دو دیگر تفکیک کنیم می گوییم که معماری داخلی فضای داخل معماری را از طریق کاملا فیزیکی از قبیل کف، سقف و دیوار ها- سازماندهی میکند، و پر معلوم است که این مرحله از سازماندهی فضا گام اول به شمار می آید و گامهای بعدی آن همانطور که خواهیم دید به ترتیب با طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی برداشته خواهد شد.

طراحی داخلی

 

طراحی داخلی فرآیندی جهت شکل بخشیدن به فضای داخلی از طریق دستکاری حجم های موجود و یا حتی بدون دستکاری در حجم ها و صرفا جهت بهبود عملکرد فضا است. در یک جمله، طراحی داخلی هنر و دانش درک رفتار اسنانهاست جهت ایجاد فضاهای کاربردی با حداکثر بازدهی در داخل ساختمانهایی که معماران طراحی کرده اند. شاید بتوان گفت طراحی داخلی داخلی کاربردی ترین هنری است که بشر به خود شناخته، چرا که وظیفه طراح داخلی، برخلاف نقاش، خلق یک اثر هنری نیست که صرفا از منظر زیبایی شناسی قابل نقد باشد، همچنین بر خلاف صنعت کار و یا حتی مخترع، ساخت محصولی که فقط عملکرد و کارایی آن مد نظر باشد، نیز نبوده، بلکه دشوارتر و ظریفتر از آنهاست. باید در عین حال که نقش هر دو ایفا می کند، هیچکدام از آنها هم نباشد شاید این تعبیر به مضمون مورد بحث نزدیکتر باشدکه طراحی داخلی با استفاده از عناصر و مولفه های مختلف معماری، کار آمد ترین فضای ممکن را به زیباترین و دلپذیرترین شکل ممکن، می افزایند، فرآیندی که از معماری آغاز و به دکوراسیون داخلی ختم می شود. طراحی داخلی علاوه بر آشنایی کامل با رشته مادر جهت خلق طرحی منطبق با نیاز رفتاری و عملکردی محیط و کاربران آن، نیازمند احاطه کامل بر روانشناسی محیط است.او علاوه بر تسلط بر فنون طراحی، بدون تسلط کامل به دانش هایی از قبیل ارگونوکی، نور پردازی، رنگشناسی و مصالح شناسی هرگز نمی تواند در کار خود فردی موفق باشد.

دکوراسیون داخلی

 

همانطور که با کمی تامل از نامش مشخص می شود، دکوراسیون داخلی با عناصری سر و کار دارد که بیشتر جنبه تزئینی دارند به نحوی که نقش تزئینی آنها از نقش عملکردیشان بیشتر است. به طور کلی، هرگونه حرکتی در جهت زیباتر جلوه دادن فضای داخلی از طریق چیدمان وسایل، مبلمان و عناصر تزئینی با در نظر گرفتن نقش و کارکردشان، مرتبط با رشته دکوراسیون داخلی است. به این ترتیب، می توان گفت عناصری چون فرش، مبل های راحتی، پرده ها، میز و صندلی، آباژور، تخت خواب، قاب عکسها، تابلو های نقاشی و ترکیب بندی اینها باهم، چه از لحاظ رنگ و بافت و چه از لحاظ فرم و عملکرد بر عهده دکوراتور داخلی است. ناگفته نماند خود این، نیازمند احاطه کامل بر مقولات رنگ شناسی، بافت شناسی، فرم شناسی و مانند اینهاست. مثلا در مبحث رنگ شناسی، اینکه هر رنگی چه به صورت مستقل و یا در حالت همنشینی با سایر رنگ ها، در چه فضاهایی چه تاثیرات روانشناختی می تواند داشته باشد، نیازمند تحصیل و کسب شناختی کامل و همه جانبه است. دکوراتور باید تا حدودی آشنا به طراحی داخلی و نیز معماری داخلی باشد زیرا همانطور که گفته شد این سه رشته هر چند تخصص های خودشان را میطلبند، لیکن تا حدودی وجوه اشتراک خود را هم دارند، چرا که حداقل اشتراک این سه، بحث پیرامون فضای داخلی و یا همان بعد چهارم است.

رنگ

 

وقتی سخن از رنگ سخن به میان می آیند همه ما تصوراتی از آن خواهیم داشت و بلا فاصله رنگ یا رنگ هایی در نظرمان جلوه گر می شود. مثل قرمز زرد آبی سبز و اشیاء و شکل ها به طور کلی دارای رنگ هستند و نور به عنوان مهم ترین عامل در تشخیص و دیدن رنگ، همواره مورد توجه بوده است.

زندگی سرشار از رنگ و جلوه های رنگ است. اهمیت و نقش رنگ در زندگی، مفاهیم مختلف و متنوعی از آن را در ذهن ما زنده می کند. در این صورت ارائه یک تعریف مشخص و تعبیر مختصر نه تنها مفهوم جامع و گسترده رنگ را در برنخواهد گرفت، بلکه برای درک ابعاد وسیع آن گمراه کننده نیز خواهد بود. رنگ در همه ابعاد وسیع آن گمراه کننده نیز خواهد بود. رنگ در همه ابعاد زندگی جاریست و بنابراین مفهوم آن به همان گستردگی مفهوم زندگی است یا به قول ایتن رنگ خود زندگی است.

رنگ های اصلی

 

منظور از رنگ های اصلی یا درجه اول رنگ هایی است که معمولا از ترکیب هیچکدام از رنگ های دیگر حاصل نمیشوند، بلکه سایر رنگ ها از ترکیب آنها با یکدیگر به وجود می آیند. رنگ های اصلی زرد، قرمز و آبی در صورتی که در خالص ترین حالت خود باشند.

منبع : رhttps://sazadesign.ir/2020/06/28/interior-architecture-interior-design-interior-decoration/